Hjälp! treåring verkar på väg att bli utbränd

videunge

Re: Hjälp! treåring verkar på väg att bli utbränd

Inlägg av videunge »

Hej :D

Jag har egentligen ingen fråga just nu, måste bara få skicka en kram till Sagalinda som tack för ett underbart värdefullt tips. :heart: (som om det inte räckte med att du hjälpte till att öppna mina ögon för personligheten på lillan) Det var det där med att förvisa till annan plats än sovrummet :idea: bäst! Läggningarna har verkligen gått kanon men idag smög sig trotsen på med fullt klamp i slutet om ni förstår :roll: . Förvisade till en toalett som verkligen är dödstrist 8) för det finns liksom ingenting där...
Där fick man vara om man skrek och bråkade. "jag vill inte stå här!!! vrålade ungen. nehej då går det bra att gå och lägga sig. Det var många sånna vändor MEN det bästa av allt var att nu blev sängen vägen ut. Hon VILLE dit. \:D/ Mycket bättre :D

så en stor KRAM till dig du rara människa och till Torsmamma med :heart: :heart: :heart:

och är det någon annan som inte fått någon idag så ta åt dig :wink:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
videunge

Inlägg av videunge »

HEj

Återupplivar min gamla tråd, inte för att det går dåligt utan tvärt om. Har hängt inne på Späda barn och små ett bra tag och deklarerat mer mat åt småfolket!. Så började jag fundera på när "kvällslurken" försvann för vår treåring. Hon har alltid varit en vällingvägrare och åt gröt när hon var liten och detta försvann av ngn anledning och jag kommer inte ihåg när. Jag har nog varit lite rädd att hon inte skulle äta kvällsmat om hon började få någt efteråt. dumt :evil:
Så till slut fattade den tröga mamman :roll: :lol: och började ge en banan/macka och det går ner fast det bara är en halvtimme sen middagen. :shock: och hon äter bättre hela dagen. Hon har förut alltid vaknat framåt 6 och velat kissa och sen har det varit si och så med att komma till ro och läggningarna har kunnat varit långa. Sen bananen inkom ligger hon ALLTID kvar i sängen efter läggning, somnar snabbt och jag har fått väcka VARJE morgon.

bara som en liten inspiration ifall någon mer gjort samma miss. :wink: Så tack Sos för att ni fixade sömnen på treåringen.

stor kram på er! :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:heart: Stor kram tillbaka söta du :D

Så härligt att du hittade felknappen :lol:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Javisst är det typiskt att det skall behövas mer mat även vid 3 år. :lol: Kram att ni hittade det hela! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"