bort med nattmål före långresa?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mrs tall

bort med nattmål före långresa?

Inlägg av mrs tall »

Nu har jag en fråga igen... Lillen och jag skall åka hem till Norden och hälsa på släkt och vänner i mitten av januari. Han är då strax över 2,5 månader, och borde då sova 8 h i sträck utan mat. Som det är nu (vid 7 veckor) får han mat 1 ggn per natt, ofta vid kl 3 då 5 h har förflutit sedan han lagt sig. Vi har framför oss en tidsomställning på 7 h, som vi tänkte börja ändra redan före resan. (3 h medan vi är här, och tre timmar i destinationen. Sista timmen låter vi vara, för vi kan gott vakna en timme tidigare för att hinna träffa alla!)

Lönar det sig för mej att flytta det sista nattmålet före resan eller vänta tills vi kommer hem igen när han är 3 mån? Blir det inte enklare med tidsomställningen när natten inte är så lång? Eller tänker jag helt fel här?

Någon som har ideer eller råd? Även övriga råd gällande resande med så här små mottages!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, här måste du nog helt enkelt bestämma dig. Jag skulle inte dra mig för att åtminstone införa sex tim natt utan mat eftersom han är en så pass gammal man, eller rentav sju. Men det bör schemaläggas så att han får hjälp att sova vidare, om det skulle behövas. Laborera inte med nattmålet, låt det ha sin bestämda tid :wink:

"Blir det inte enklare med tidsomställningen när natten inte är så lång?" Det tror jag nu inte, peståss. Jag tror stenhårt på att du håller tiderna. Och möblerar om enligt tidsskillnaden med kvartar :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Allright! Då kör vi med 8 h natt from nästa vecka och så gör vi toidsomställningen enligt det. Måste medges att vi har slarvat lite med nattmålet pga av det har gett oss mer sömn, men nu får det vara nog med det! 6 h from i natt är det som gäller!

By the way... Killen somnar nu utan vagning om igen, även om han skriker till. Så han fattade det också! ( Har inte varit ute och vagnat en endaste ggn idag!)
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Nu är kl två på natten, och det skulle egentligen vara nattmat, men killen behagade vakna kl halv och skriker fortfarande en halv timme efteråt. Vagnat till och från, men nu får han faktiskt ta sig själv i kragen och hjälpa till lite själv. :roll: Skriver bara för att peppa mej lite... Varför låter skrik så mycket värre på natten?

Tänkter flytta målet till två för att han sedan skall sova 6 h natt fram till åtta. Om jag nu någonsin kommer in för att mata honom...
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"