julen och förkyldningar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gossebarnsmamman

julen och förkyldningar

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Åh jag är så lycklig över vårt nya liv med en sovandes bebis. ÄNTLIGEN! Jag är människa igen och kan tänka och känna känslor som jag brukar. Livet har vänt och jag lever. Stor kram till Anna :heart: !

Nu går jag här och funderar på "lyxproblem" och finner inte svaren riktigt i boken. Därför vänder jag mig hit.

Vi har ett schema som fungerar kanon och som jag inte rubbar en minut på just nu. Tror att allt ska raseras då... :lol: När julen kommer blir det ju endel kalasande och bortakvällar. Jag kommer givetvis lägga honom enligt schema då med men antagligen kommer tider rubbas och en hemresa på 30 min väcka honom på hans natt etc. Kommer detta ställa till det mycket för oss tro? Finns det något speciellt vi ska tänka på inför alla rubbade ( :D ) kvällar? Vi är på tredje uppföljningsveckan.

Någon lättare förkyldning har dykt upp för oss och jag tänker på hur jag ska förhålla mig till detta i fortsättningen. Om han blir dunderförkyld eller jättesjuk av något annat, bryter man helt sin regel att trygga utanför dörren då? Är det ok att lugna ett sjukt barn i famnen, någon gång? Eller tar ni andra aldrig upp era barn över huvud taget? Jag vet att Anna skrivit att det är bara om man måste till akuten som man tar upp barnet, gör ni andra så? Jag tänker på hostiga nätter/ kräknätter/ täppta näsor/etc.

Vill bara höra lite synpunkter på detta.

God Jul
/gossebarnsmamman
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack kära du för varma ord :lol: Jag är så glad för lille älsklingens skull och för allas er skull :lol: :lol: :lol:

Släpp nu inte in något koppel av vargar här, inte. Behövs inte alls. Du ska bara lugnt och fint fortsätta med alla dessa oerhört trevliga., goda nya vanor :idea:

Du kan vara var som helst, göra vad du vill - men HÅLL TIDERNA. De börjar sitta inprogrammerade i honom nu och gör dagen förutsägbar - liksom natten - oavsett var man befinner sig och med vilka människor. Det är ovärderligt.

Ibland måste man lyfta och flytta lilla barnet till både bilbarnstol och gud vet allt, men det är bara att se ut som om det regnar (Attityden av självklarhet), inte prata en massa, abolsut inte trösta (finns ingen anedning) och möblera över i hemmasängen sedan, möjligen med en ramsa x4 i lugn och ro. Han kommer att sova vidare som en dröm. Han vill inget hellre :wink: :lol:

Så njut av livet, kalasen och alla härligheter :lol:

Skjut vargungarna och oroa dig inte för eventuella sjukdomar. Skulle han bli dålig, kan du trösta honom i sängen. Det är bara att böja sig ner och hålla om. Tar du upp honom, tror han 1. att sängen är farlig, 2. att morgonen har kommit.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"