Om det verkligen är en 5-fem-minutare skulle det inte göra nàgon skillnad.
Kram.
När gå över till en dagslur?
Re: När gå över till en dagslur?
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Hej,
Jag har hört många som måste ändra schemat till 19-07 istället för exempelvis 20-08.. verkar vara något om barns "naturliga" sömnrytm... kanske nåt att prova?
Jag har hört många som måste ändra schemat till 19-07 istället för exempelvis 20-08.. verkar vara något om barns "naturliga" sömnrytm... kanske nåt att prova?
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Inser ju att vi ändå måste ändra om till 19-07 nu eftersom han ska skolas in på förskolan på måndag och det blir lite tajt med tid annars. Så det får väl bli att testa och se om det gör någon skillnad. Dock så har hans sömn blivit helt förstörd nu när vi varit på resa i en vecka så det kan bli lite svårt att avgöra om det funkar eller inte. Men det känns redan som att han är på väg tillbaka till sitt vanliga sovmönster så att han somnar bra i alla fall. Men han har vaknat grymt tidigt på morgnarna. Men jag antar att det tar några dagar att vänja bort tidiga uppvak. Hoppas på att ha det under kontroll igen innan veckan är slut 
Son född 13 juni 2010
Son född 3 augusti 2013
Son född 3 augusti 2013
Hela första veckan på förskolan gick väldigt bra. Första två dagarna sov han bara 60 min på dagen men resterande dagar sov han sina 90 min. Dock så tycker de på förskolan att han hinner bli väldigt trött och att han därför ibland har lite svårt att äta bra. Nu till mitt dilemma. Nätterna fungerade väldigt bra under veckan. Har vaknat lite tidigt men inte så mycket (han sover då när jag går hemifrån 6.40, men min sambo vaknar inte när sonen börjar prata på morgonen så jag vet inte exakt när han vaknar bara att han redan är vaken när sambon väcker honom kl 7. Men nu de tre senaste morgnarna så har han vaknat ännu tidigare. Imorse vaknade han redan 6.10. Han är glad och ligger och pratar så min första teori om att det skulle vara hans just nu väldigt såriga rumpa som spökar känns inte så sannolik. Min nästa teori är maten. Vi har nu äntligen fått honom att börja äta vår mat. Men han äter inte alltid så jättemycket, och nu när vi äntligen har vant av honom vid burkmaten så vill vi helst inte att han ska lära sig att han får burkmat om han inte äter upp den vanliga maten. Och det märks att han är väldigt hungrig på morgonen för han fortsätter suga på nappflaskan efter att vällingen är slut och blir lite frustrerad. Men om han vaknar för att han är hungrig så tycker jag ju också att han borde vara ledsen. Några teorier?
Son född 13 juni 2010
Son född 3 augusti 2013
Son född 3 augusti 2013
Hej.
När och vad äter han pà kvällen innan natten? Han är säkert hungrig pà morgonen, sà ni fàr ge honom mer att äta efter vällingen, gröt? Eller skippa vällingen och servera gröt! Om du vill kan du blanda vällingen i gröten.
Pà morgonen kan du sätta pà lite klassisk musik, sà ligger han kanske inte och lyssnar vad du hàller pà med samtidigt som mànga har använt sig av klassisk musik som ett verktyg mot tidig morgon.
Kram.
När och vad äter han pà kvällen innan natten? Han är säkert hungrig pà morgonen, sà ni fàr ge honom mer att äta efter vällingen, gröt? Eller skippa vällingen och servera gröt! Om du vill kan du blanda vällingen i gröten.
Pà morgonen kan du sätta pà lite klassisk musik, sà ligger han kanske inte och lyssnar vad du hàller pà med samtidigt som mànga har använt sig av klassisk musik som ett verktyg mot tidig morgon.
Kram.
fem älsklingar