Jag är mamma till en flicka som blir 2v idag. Jag är ny här på forumet men läste Barnaboken under graviditeten. Det blev väldiga problem med amningen först med spruckna blödande bröstvårtor men nu har jag odlat ett par nya
Jag både ammar och pumpar men det kommer inte så mycket som jag hade önskat så jag ger en del tillägg också (BabySemp). Men hur i all världen får jag flaskan att räcka i en hel timme? Så att jag kan följa standardmetoden alltså? Hon drar ju i sig den på en liten stund bara.
Jag använder Medelas napp som ska vara bra att kombinera med amning. Finns det andra bättre nappar kanske?
Det har blivit mycket mer vakentid de senaste dagarna och man vill inte alls sova lika gott under dagen. Och hon är bara 2v gammal så jag blir helt förvirrad. Hon kan vara vaken i 4 tim i sträck!
Ska jag ge ännu mera mat ovanpå en flaska? Fast hon inte verkar vilja ha? Eller ska jag buffa? Hon avskyr att ligga på mage! Att amma på morgonen funkar lite bättre då brösten innehåller mer och vi ligger ner i sängen. Men det övergår lätt i snuttande som kan ta flera timmar.
Blir så tacksam om någon har något tips.