Han är ingen stor-trotsare utan är av den lättare sorten. Och en liten ål.
Jag vet inte hur jag ska börja.
Vi har ganska precis flyttat isär storebror och lillebror eftersom lillebror gärna vaknar för tidigt på morgonen och håller låda, vilket gör att storebror vaknar och får för lite sömn. Stora, tror jag, sover tryggare med Liten men det blir ohållbart i längden som det ser ut nu. Mitt mål är att flytta ihop dom igen.
Han vaknar ganska många nätter på en vecka och ropar. Han vill inte sova, kan inte sova, vill sova hos mamma och pappa, och ibland är det spöken. Spöken och monster är lätta att hantera, dom kastar vi bara bort tillsammans så är det bra med det.
Men när han bara vrålar, och vill inte, och kan inte och allt vad det är så fixar jag det inte. Jag vet inte hur jag ska hantera det. Det är lätt att börja dividera med honom och förklara (med en 3-åring-på natten. Hallå?) och predika. Ganska ofta tappar jag besinningen och kan inte kontrollera mig. Blir arg och vrålar på honom för att han ska sluta. Jättebra och betryggande.
Ramsan har jag inte behövt använda på natten utan den säger vi bara på kvällen. Jag har försökt använda ramsan på natten när han vaknar, men det fungerar inte utan han blir mer frustrerad, blir mer ledsen, gör mer ljud och väcker Liten.
Till att börja med. Hoppas någon har några bra förslag. Jag tror inte att jag fixar att försöker stå och ramsa utanför och tro att det ska fungera. Det kommer snart tillökning också och då vill jag ännu mindre ha det såhär. What to do?
Kram på er därute