lek efter läggdags

Skriv svar
titti_lie

lek efter läggdags

Inlägg av titti_lie »

Någon som har nån bra länk till en tråd som behandlar detta?

Scenario: treåring (snart fyra) och tvååring leker i en timme innan de somnar. De lämnar i princip aldrig rummet, men ljud har de. Möblerar om :shock: , drar fram grejer som precis har städats upp inför en ny dag som komma skall, de fyller sängarna med mjukisdjur och bjuder på tårta mitt i natten.

Ja, mörkt i rummet har de. Men det finns ju gardiner. De vet hur de dras upp eller iaf lite åt sidan, så tillräckligt med ljus sipprar in.

Hur göra? Eller ska vi göra något ALLS? De stör ju ingen annan än varandra, men det kan väl vara nog så illa. Treåringen har precis slutat sova på dagarna och jag tror mig veta att hon skulle somna bums om det inte var en tvååring där som störde henne.

Tips?
mamma till edith, född den 25 september 2007,
astrid, född den 23 juni 2009 och
inga, född den 12 november 2010.
miniz

Re: lek efter läggdags

Inlägg av miniz »

fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
titti_lie

Inlägg av titti_lie »

Tack! Precis något sådant jag letade efter. Ska meddela min man om alternativ och tillsammans bestämma strategi.
miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup: :D
Berätta gärna sen!

Kram.
fem älsklingar
titti_lie

Inlägg av titti_lie »

Igår hette det, efter fem-tio minuters lek viskandes "schhhh, snuttefiltarna kan inte sova...! de vill ha lugnt och skönt och tyssssst...! jag bär ut dem, så de kan somna i lugn och ro, säg till sedan när ni också vill sova, så kan vi bära in snuttisarna igen". Funkade väl sisådär, faktiskt. Hade lite dålig koll på vad som hände inne, för jag stod ute och målade huset :). Efter ett tag ropades det och de ville sova. Så, det gick väl hyfsat ändå. Vi kör på det! OM det inte skulle fungera får vi väl ta ut en av dem, men det måste bli nån kväll när vi har tid att sitta med en av dem.
miniz

Inlägg av miniz »

Hur gàr det för er?

En liten tanke bara. Kanske du ger för mycket ansvar och/eller frihet med att säga att de ska säga till när de är klara för att sova. Du kan hellre säga att snuttefiltarna vill sova nu, sà nu fàr de vara tysta. :wink:
fem älsklingar
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"