Ramsa fastän det inte "behövs"?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Myra

Ramsa fastän det inte "behövs"?

Inlägg av Myra »

Har inga större problem att lägga min lilla tjej men jag undrar om jag gör "rätt" ändå.... Jag vänder henne till mage och ger en solfjäder och sen går jag ut. Oftast börjar hon gnorka lite och efter en stund går jag in o buffar några gånger och då blir hon tyst och så går jag ut.

Har idag börjat säga en ramsa på väg ut från rummet mer bara för att börja öva in den OM det skulle bli några problem längre fram i tiden :D :D så att hon redan nu börjar förstå vad som menas.

Läste det här i verktygslådan:
"Barn under tre och en halv månad/fyra månader kan ”bekräftelseramsas” mer eller mindre sovande. Mycket små barn, under tre månader, söker bara ansiktet till rösten, blir förvirrade och ska inte ramsas! De ska i stället vänjas vid omväxlande ”icke-personliga” ljud och tystnad. "

Min lilla tjej är tre månader om en vecka. Min undran är bara om det är en bra idé att börja öva in ramsan fastän jag inte kör ngn kur eller så?
/Myra
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Ni kan börja smyga in ramsan bakvägen.
Leverera ramsan precis när barnet håller på att somna. Lugnt och fint.

Ramsan är det bästa verktyget och tillika verktyget du vill använda när älsklingen blir äldre. Så börja odla den, absolut! :D

:D
Myra

Inlägg av Myra »

OK då ska jag börja med det nu!

/Myra
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"