Är stort behov av HJÄLP!!!

Skriv svar
Sofie88

Är stort behov av HJÄLP!!!

Inlägg av Sofie88 »

Hej hej!
Jag är stort behov av all hjälp jag kan få!!
De e så att min son som nu är ett år älskar verkligen bröstet, men jag känner att de funkar inte längre. Jag ammar honom inte längre dag tid utan han vill mest ha de på natten o sutta på vid sugbehov o närhet. Han sover fortfarande mellan oss då jag alltid ammat honom, men vill nu sluta o få rutin på sovandet under natten. Men jag vet inte hur jag ska få honom till o sluta bli ammad, han vägrar o verkligen hatar napp o någon välling vill han inte ha el tycker om. Har försökt att låta bli o ge honom bröstet under natten men då blev han helt hysterisk o skrek o grät i säkert fyra timmar o somnade o vaknade igen! Under dagen e de inga problem med sovandet utan bara natten!
Såå hjälp mig med min underbar son att sova hela natten utan bröstet!!

Tack på förhand!
Kram
videunge

Re: Är stort behov av HJÄLP!!!

Inlägg av videunge »

Hej och välkommen! :D

En första stilla fråga är hur gammal är skrutten? Om han är över 4 månader går det ju att göre en regelrätt "Sova hela nattenkur" (vilket förutsätter att han äter en del vanlig mat på dagen.)

Men jag förutsätter att han är större än så?

Det går att få liten att sova själv i sin säng och känna sig trygg med det och det går att få liten att sova 12h (!) per natt och somna själv. Det låter som att både ni och liten är i behov av att få sova på nätterna.

I så fall vill jag varmt rekommendera att du införskaffar Anna Wahlgrens bok "Sova hela natten". Sen läser du den en, två eller så många gånger som behövs så du känner dig helt säker på vad det är ni skall göra om ni bestämmer er för att kura. Jämför lite med att ta körkort. PÅ uppkörningsdagen skall man ha stenkoll. :wink: Sen finns vi självklart här för att räta ut frågetecken innnan.

boken finns att köpa här
http://www.annawahlgren.com/index.php/s ... t-category

(Sen när vi viet hur gammal liten är så kanske någon vänlig hjärtebarnskontrollant kan flytta tråden in på lämpligt kurforum :wink: ) Det finns ett forum för barn under året och ett för dem över året. Där håller alla till som genomför en kur.

Lycka till hur ni än gör.

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
videunge

Inlägg av videunge »

Äh jag läser ju som en kratta, förlåt :oops: En liten 1åring är det ju. Men mitt svar gäller ändå :wink:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
Sofie88

Inlägg av Sofie88 »

Hej!
Tack för dit svar :)
Ja han e ett år, o äter vanlig mat om dagarna o älskar allt som går o äta haha!
Den boken har jag men dock inte läst den, får nog ta o göra de för o få i ordning på trollungen så vi båda kan få sova riktigt. Men i o med han inte tar napp, kommer han ändå ha de här sugbehovet o hur gör jag då. De e mest de jag e orolig för, för han blir såå ledsen o som höns mamma man e så gör de ont i hjärtat!

Kram
videunge

Inlägg av videunge »

Hej igen :D

kanonbra beslut att läsa tycker jag. men enliten varning. börja inte tjuvstarta utan sätt ett danen D. Då kör man allt. ok? annars blir det bara förvirrat.

Så napp då. En så stor herre har verkligen inget behov av napp. den skulle bara störa. Sugbehovet minskar och från 4 mån behövs ingen napp om den någonsin behövts så det är lugnt. :wink:

Nej det han frågar efter är säkerhet. " vågar jag sova tryggt?" Du har svarat att det går om han är hos dig. Varje skrik är en fråga. I boken står det hur du skall lära dig att svara att han kan sova lugnt själv, att du håller vakt fast du inte är precis brevid. Så läs du Så finns vi här och rätar ut frågetecken.

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
Sofie88

Inlägg av Sofie88 »

Tusen tack för alla tips!

Ska verkligen sätta mig ner o läsa boken :)
Ha de underbart!
Kram
miniz

Inlägg av miniz »

Har du läst boken?
Och hur gàr det?

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sofie88

Inlägg av Sofie88 »

Hej hej!

Jag hann knappt börja på boken förrän vår gosse inte hade några problem på natten längre. Kan vakna en till två gånger per natt får då lite vatten sen möjligtvis lite gnäll men säger till honom att somna om så vänder han på sig o somnar. O inget sug efter något i heller o de e skönt :)

Kramar
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"