Hej allihopa!
Satt och tittade igenom forumet för 2 veckor sedan och tyckte att detta lät jätte intressant så jag köpte båda böckerna, "How to teach your baby to read" och "How to teach your baby to do math".
Och nu har jag läst och läst och är jätte inspirerad!
Och eftersom vi har den fantastiska turen att ha detta forumet så tar jag tillfället i akt och ställa några frågor:

Vi bor utomlands och jag pratar svenska med min flicka, min man hans språk och vi (jag och min man) pratar engelska tillsammans. Min man förstår och pratar lite svenska och jag förstår och pratar lite av hans språk, men frågan är: Bör det bara vara en av oss som jobbar med henne eller kan man/bör man mixa språken? Eller kan båda jobba med henne men med bara ett språk? Eller båda jobba med henne på respektive språk? (Har lärt mig att varje förälder skall hålla sig till sitt språk hela tiden, annars blir det svårt för barnet.)

Vi funderar på att börja med matten, när bör man lägga in läsningen, och lägger man då på extra "sessions" eller byter man ut några matte "sessions"?

Min lilla flicka är nu 6 månader och jag kommer om 3 veckor att vara borta 1.5 vecka och kommer inte kunna göra något med henne, bör jag vänta med att starta tills jag är hemma igen eller är det okay att göra uppehåll precis när vi har börjat?

(och sista frågan) Tre dagar i veckan jobbar jag, bör jag göra några "sessions" på morgonen och några på kvällen så hon iallafall får lite de dagarna?
Det var många frågor....men det verkar så roligt att få jobba med sina barn på detta sättet så jag ser verkligen i fram emot att börja snart!
MVH
Helena