Hej
Vår Fredrik, snart 9 mån, som vaknade 10 ggr per natt, sover nu nästan alltid igenom och vi alla är så glada och tacksamma. Tack Anna för hjälpande mail och för en bok som är guld värd.
MEN det som inte riktigt funkar är att när vi lägger ner honom börjar han gråta/skrika ( vi har kört mycket skratt innan sängen och försöker verkligen i sängen men när vi lägger över honom på mage så börjar han gråta). Och det sitter i ett tag, det känns inte riktigt som ramsan gör honom lugn.
Sen är det så att alla läggningar är inte dom mest "harmoniska". När jag är ensam om att lägga så "hjälper" gärna stora syster drygt 2 år till och skiker "sött" genom den andra dörren som slås igen med en smäll.
Är det helt ok och normalt att själva läggninen innefattar en del skrik. Ibland tar det 10 min ibland 20. Ramsan biter inte alltid, han blir ibland tyst när han hör den men sen när vi slutar så börjar han skrika igen.
Det är inget stort problem det här jämfört med hur det har varit, bara undrar lite...
ANna N
Han sover nu - tack!!- men ett litet problem kvar - hjä
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
:
Det är ingen fara
Ni har varit, och är, så duktiga
Satsa mer på skrattet-till-go'natet och lämna honom sedan till sitt öde, höll jag på att säga
. Han får fixa sina små "livskriser" själv. Han vet vad som gäller nu
n
Varning för överkoncentration, alltså. Varning för koncentration alls! Sätt på hög, glad musik och glöm hela saken
Och störta strax in till de andra sjutton bebisarna, som verkligen skriker som galningar

Satsa mer på skrattet-till-go'natet och lämna honom sedan till sitt öde, höll jag på att säga
n
Varning för överkoncentration, alltså. Varning för koncentration alls! Sätt på hög, glad musik och glöm hela saken
Och störta strax in till de andra sjutton bebisarna, som verkligen skriker som galningar
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022