Snart dags för eftermiddasluren här. Izak fick även smaka på mosad banan för första gången till mellanmål idag å vilken hit det var =D>
Ny här som tänker ta kontroll :)
-
hottitotta
Re: Ny här som tänker ta kontroll :)
Tack igen
Snart dags för eftermiddasluren här. Izak fick även smaka på mosad banan för första gången till mellanmål idag å vilken hit det var =D>
Emma 2008-04-02
Izak 2011-03-05, Kurning påbörjad 20110918
-
hottitotta
Hela dagen har flutit på bra. Nattningen var inte heller några problem... men nu är det som vanligt... vaknar ungefär 1 gång per halvtimme, förmodligen fram till 22 snåret. Men nu har det inte behövts lika mycket buffning som vanligt å det har inte heller varit lika mycket skrik utan han har somnat om snabbt. Detta är första kvällen/natten som vi kör på detta. Det jag måste bli duktigare på är hur jag ska få in ramsan utan att han ska vakna till mer å bli arg för att jag pratar... hur gör ni? Viskar ni ramsan när ni går ut eller pratar ni den i vanlig samtalston?
Bestämt mig har jag gjort iaf. Han måste få sova hela nätter nu!
Bestämt mig har jag gjort iaf. Han måste få sova hela nätter nu!
Emma 2008-04-02
Hej
Bra beslut att hjälpa lillen att få sova tycker jag. jag är nog lite trög idag. förlåt...Kurar ni eller? i så fall tycker jag att det absolut bästa du kan göra är att läsa igenom sova hela natten boken. Speciellt om du har funderingar på ramsa och så. Den är verkligen jättebra om du inte redan läst den fårståss..då kan man läsa igen.
har du smugit in ramsan vid läggningar innan? Jag pratar nog normalt eller rejält beroende på hur mycket liten låter.
kram
Bra beslut att hjälpa lillen att få sova tycker jag. jag är nog lite trög idag. förlåt...Kurar ni eller? i så fall tycker jag att det absolut bästa du kan göra är att läsa igenom sova hela natten boken. Speciellt om du har funderingar på ramsa och så. Den är verkligen jättebra om du inte redan läst den fårståss..då kan man läsa igen.
har du smugit in ramsan vid läggningar innan? Jag pratar nog normalt eller rejält beroende på hur mycket liten låter.
kram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
-
hottitotta
Hej 
Än så länge har vi inte börjat kura även om jag har börjat smyga in ramsan lite grann ändå. Jag väntar på att kunna kicka ut mannen ur sovrummet då han måste upp å jobba vid 5 på morgonen å inte är så pigg på att höra mig ramsa å Izak skrika å tjöta på natten #-o
Men förhoppningsvis nästa vecka får vi hem en gästsäng så mannen kan flytta upp på övervåningen några nätter
Idag har det gått bra med schemat iaf. Både på första och andra sovpasset behövdes bara ett par buffningar och ramsa ut så sov han. Första passet fick jag gå in en gång till sen sov han tills jag väckte honom. Tredje sovpasset gick lika bra i början men efter 25 minuter vaknade han å var förbannad. Då tog det 7 minuter innan jag fick honom å somna om igen. Men det är ju inte så länge heller.
Har även insett att han äter för lite. Har trott i min enfald ](*,) att han blir mätt på purén och fruktpurén på lunchen, men idag tänkte jag att jag skulle testa å ge lite ersättning efteråt bara för att kolla läget... å sedär... han åt 150ml
På kvällen precis innan han ska sova brukar han få välling å äter ca 150ml då med... men inte idag. Han åt 20ml å sen ville han absolut inte ha mer. Så han var nog mätt då iaf
Somnade utan gnissel vid 19.30. Vaknade för 10 minuter sen. Då gick jag in, la honom till rätta, då han låg på tvären, å ramsade ut. Nu e de tyst
Får vi se hur natten blir. Han äter fortfarande 1 gång på natten brukar vara runt halv 12 och ibland runt 5. Men det ska bort sen när vi kurar på riktigt!
SHN har jag redan läst, men jag blev ändå osäker på det här med ramsan, hur högt man ska säga den.. men man får väl känna av läget kanske...
Tack så mycket för era tips å råd här inne
Det är guld värt =D>
Än så länge har vi inte börjat kura även om jag har börjat smyga in ramsan lite grann ändå. Jag väntar på att kunna kicka ut mannen ur sovrummet då han måste upp å jobba vid 5 på morgonen å inte är så pigg på att höra mig ramsa å Izak skrika å tjöta på natten #-o
Men förhoppningsvis nästa vecka får vi hem en gästsäng så mannen kan flytta upp på övervåningen några nätter
Idag har det gått bra med schemat iaf. Både på första och andra sovpasset behövdes bara ett par buffningar och ramsa ut så sov han. Första passet fick jag gå in en gång till sen sov han tills jag väckte honom. Tredje sovpasset gick lika bra i början men efter 25 minuter vaknade han å var förbannad. Då tog det 7 minuter innan jag fick honom å somna om igen. Men det är ju inte så länge heller.
Har även insett att han äter för lite. Har trott i min enfald ](*,) att han blir mätt på purén och fruktpurén på lunchen, men idag tänkte jag att jag skulle testa å ge lite ersättning efteråt bara för att kolla läget... å sedär... han åt 150ml
Somnade utan gnissel vid 19.30. Vaknade för 10 minuter sen. Då gick jag in, la honom till rätta, då han låg på tvären, å ramsade ut. Nu e de tyst
Får vi se hur natten blir. Han äter fortfarande 1 gång på natten brukar vara runt halv 12 och ibland runt 5. Men det ska bort sen när vi kurar på riktigt!
SHN har jag redan läst, men jag blev ändå osäker på det här med ramsan, hur högt man ska säga den.. men man får väl känna av läget kanske...
Tack så mycket för era tips å råd här inne
Emma 2008-04-02
-
Clara Cecilia
Hej,
om du bestämmer dig för att dra igång en riktig Sova Hela Natten kur så är mitt tips att starta en tråd inne på kurforum - där är dom bra och snabba på att svara på kurfrågor.
Eller menar du en lite sova över nattmåls kur?
Clara
om du bestämmer dig för att dra igång en riktig Sova Hela Natten kur så är mitt tips att starta en tråd inne på kurforum - där är dom bra och snabba på att svara på kurfrågor.
Eller menar du en lite sova över nattmåls kur?
Clara
Mamma till V 2008, L 2010
-
hottitotta
Så fort vi får hem sängen så blir det en Sova hela natten kur
Men tack
Då vet jag att jag kan starta en ny tråd därinne.
Emma 2008-04-02
-
hottitotta
Då har jag startat en tråd inne i kur forumet istället. förhoppningsvis så får vi hem sängen på onsdag så vi kan köra igång
Tack igen för era tips å råd här inne!
Tack igen för era tips å råd här inne!
Emma 2008-04-02
Lycka till.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!