20 månader och har blivit som förbytt..vad hä

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
NeaNea

20 månader och har blivit som förbytt..vad hä

Inlägg av NeaNea »

Hej, nu var det länge sedan jag var här och checkade läget. Minsta dottern (20 månader nu) Kurade vi för knappt ett år sedan och det gick över all förväntan. Vi varken vagnade eller buffade utan lade henne på sidan gick ut och ramsade. Efter en vecka behövde vi aldrig gå in en andra gång. Sedan dess har hon somnat och sovit lugnt & tryggt.
Tills nu vill säga :?
Nu blir det hysteriska utbrott och massor med gråt vid sängdax. Hon sitter el. står i sängen och det blir helt outhädligt (hjärtskärande :( ) då vi lägger henne ner igen.
Hur hanterar vi detta? I dagsläget verkar det enda alternativet vara att ta upp henne igen men hur blir det framöver ?
Är det kanske relaterat till hennes ålder att hon "vill få bestämma"?
Någonstans önskar jag ändå finna en "rimlig" :wink: förklaring till att hon nu är som förbytt.

Någon som känner igen sig och sitt barn.....vad gjorde ni?

Nu har pappa lagt henne efter lite jojo ur/i sängen, suttit med henne och lugnat och smekt henne i 45 min. Hon sover. Jag anar dock (baserat på föregående nätter) att hon kommer att vakna med ett ramaskri inatt då hon märker att han inte längre sitter vid hennes sida. (hon har då fått sova inne hos oss där ofta äldsta dottern (4½ år)tar mkt plats.

Sov gott alla.
Dotter f?dd mars-01 (Sov/sover mycket & l?nge)
Dotter f?dd april-04 "Kurad nov-04 som nu somnar och sover gott och tryggt"
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Är ni verkligen med på, bägge, att sängen är en farlig plats för henne :?: Det är ju inte ens sant :evil:

:D Ska pappa ligga där och skydda henne från vargen med sin kropp, så att det blir honom vargen tar först :?: Det är ju inte heller sant. Det finns ingen varg :evil:

"Vill få bestämma" :?: Över vad då :?:

Hon vill kunna/våga sova lugnt, precis som ni :idea:

Så coola ner er nu och ge henne enkel ledning i en Attityd av Självklarhet :lol: och lika enkla rutiner :!:

Missa inte skrattet-till-go'nattet som verkligen ska vara rejält :!: Sedan ska själva läggningen inte ta mer än två minuter. Gå UT och lär henne att sängen är en trygg, god och skön plats - och låt henne vara i fred :evil: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"