Tack för all hjälp jag hittills har fått här på forumet.
Vår lilla Spigg har alltid sovit bra och gör det ofta fortfarande. Eller hittills iaf
Vakna 7:00
Frukost 7:30
Mellanmål (han vill sällan ha) 08:45
Sova: 0900-1100
Lunch 11:45
Sova 13-14
Mat: 15:00
Mat:18:30
Godnatt 19.00
Jag vet att schemat är lite skumt med så mkt sömn tidigt på dagen men det har alltid passat oss bra. Vi märker också att Spiggen snart är redo att korta förmiddagssömnen. Ibland är han klarvaken efter bara en och en halv timme och då får det bero.
Sen vet jag att det kan se ut som han får för lite mat men han vill verkligen inte ha oftare. När vi försökt det resulterar bara det i att vi får slänga massa mat.
Nu till frågorna.
1) Vad gör vi när han vaknar redan 6 eller ibland halv 6 och vägrar somna om? Vi buffar, vaggar och ramsar och inget hjälper . Eller han är tyst så länge vi buffar eller vaggar men börjar gapa omedelbart efter vi slutat och lugnar inte der sig
2) På senare tid har han börjat med allt tätare mellanrum att hacka sönder nätterna. Speciellt om vi sover borta vilket helt tar nöjet av att åka bort. (Men det är svårt att undvika nu på semestern) Han somnar gott och själv vid sju och vaknar sedan vid någon tidpunkt på natten. 24, 0100 eller 0200 oftast. Han får vatten i vanlig ordning men nu somnar han inte om. Vi buffar, tror att han har somnat men han vaknar direkt eller efter 5 minuter...och så håller det påi flera timmar. Svårast är när vi är borta för då kan vi inte låta honom skrika eftersom vi då väcker andra. Nu har vi ibland tagit upp honom igen och vandrat lite och då lugnar han ju sig oftast och somnar ibland på oss...men börjar ibland igen om när vi lägger ner honom. Detta är nog fel men jag vet inte vad jag ska göra.
Jag vet att det kanske är olämpligt att åka bort någonstanns då..men detta är ju planer som vi haft och bokat sedan innan..semesterplaner..och så funkar det helt smärtfritt ibland.
Detta blev som vanligt rörigt..men hjälp snälla..vi är så trötta nu
Kram från lilla Spiggens mamma.