Välling i ottan -inte bra?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mor Anna

Välling i ottan -inte bra?

Inlägg av Mor Anna »

Hej!
Jag har läst och tagit del av alla tips här, men nu har jag ett problem (kanske som jag själv skapat :oops: ), så här ligger det till:
Kuren (start i oktober) gick bra, sonen (11 månader) sov från 19 (inga problem) till fem, var sur och kunde inte somna om och det blev morgon halv sju, då alla var trötta och sura (mogna föräldrar va?) och han blev inte glad förrän efter lunch. Efter en förkylning med penicillin häromveckan vaknade han tidigare, typ vid fyra och bara jagade upp sig trots tillrättaläggande och ramsa, kom aldrig riktigt till ro, tyckte jag. Jag misstänkte att han var hungrig och gav välling (300 ml!, han äter aldrig gå mycket annars) som han slukade vid fyra, sov till sju och var glad hela dagen. jag tror att jag har löst problemet och ger välling två nätter till, men då har börjar han knorra redan vid tre, dock somnar han fint efter vällingen och sover resten av natten, men det vore trist om tiden innan vällingen blir stökig. Inatt kräktes han två gånger, vilket säkert kan förklara att han var gnällig (pyjamas med begagnad farmargryta kan väl få vem som helst att klaga lite?), men med ny pyjamas och på med täcket så sov han till 06, dock tog han bara 50 ml välling. Min fråga är hur ska jag fortsätta? Håller jag på att skjuta mig själv i benet som ger honom mat på natten?
Mor Anna med en som p? elva m?nader
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej :D
Hoppas du får fler svar än bara från mig för jag är långt ifrån "expert" :wink:

Svaret på din fråga är nog JA, du gör nog mer skada än nytta på sikt. Att sonen din åt mycket den gången är ju inte så konstigt egentligen (han kanske trodde att det var morgon?) men frågan är om man behöver det!

Din son är så stor så han klarar att sova hel natt utan mat.

Om jag vore du skulle jag köra en minikur just för detta nattmål. Glöm inte Attityd och så få ingripanden som möjligt.

Lycka till :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"