Dagar och vagnsömn..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Dagar och vagnsömn..

Inlägg av Tessan »

Hej hej
Undrar lite om en sak. Just nu känner jag mig otroligt låst hemma på dagarna till halv tre ungefär. Då har hon sovit sin långa lur och ätit mellis. Emma är för stor för att sova bra i vagnen på mage och jag vet fasiken inte hur jag ska göra.
Nu i juletider är det en del jag behöver ordna och eftersom jag inte har bilen längre så tar det längre tid att åka och därmed hinner jag inte ordna något inom vakentiden.
Vagnen hon sover ute i här hemma är för ranglig för att ta med på längre turer så det är kört.
Vad gör man?
Försöka få till 45 min i vagnen till middagssömn och förlänga emluren med 45 min den dagen?
Är det någon som har tips? Hur gör ni?

Självklart är ju det bästa att hålla sig hemma men nu skulle jag behöva ge mig ut på äventyr.. :wink:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D "Nu i juletider är det en del jag behöver ordna och eftersom jag inte har bilen längre så tar det längre tid att åka och därmed hinner jag inte ordna något inom vakentiden. "

Vad är problemet :?: Vill du förklara :?:

Man måste ju kunna organisera så att man kan ta med barnet ut. Någon sa: "Det finns inget dåligt väder. det finns bara fel kläder" och man kan travestera: Det finns inga omöjliga situationer med små barn, det finns bara dålig planering.

Hur tror du jag fixade jular, vardagar och hela livet, ensam med sex barn :?: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Och bara den äldsta var så stor att hon börjat skolan. Resten var SMÅ.

Så klaga inte. Tänk :wink:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej
Det jag menar är att Emma får inte plats i sin barnvagn på mage längre vilket gör att hon sover jättedåligt om alls i den. Hur gör jag då på bästa sätt om jag skulle behöva ge mig ut och därmed vara borta under hennes middagslur på 1,5 timme så hon inte kan sova hemma?
Försöka få henne till att sova flera 20-minutare på rygg i vagnen? Om jag får henne att somna på rygg är jag nämligen tveksam till att hon sover 1,5 timme och hur får jag lilla prinsessan att somna om på rygg?

Självklart tänker jag :-k
Därför jag frågar innan jag ger mig ut för att få lite råd innan. Klaga är det sista jag gör, kan inte ha det bättre än just nu :P :lol:

/Tessan

lillan

Inlägg av lillan »

Hej!!
Jag brukar inte göra så stor affär av det hela... :D

Man ränner juh inte på stan varje dag så om hon blir lite missövd en dag av 30 ser jag det inte så farligt.

Jag brukar fara efter lunchtid med henne, vid 11 när hon har ätit och gjort sitt sedvanliga kalas :D

Hon brukar då vara vaken ca 3 timmar så då hinner man ledigt in till stan.( vi har ganska nära 10 minuters bilväg )
Sen när man varit där ett tag och om hon blir trött så lägger jag ner henne, hon ryms inte heller på magen i vagnen och sover inte så bra men det brukar gå rätt så bra. Sover allt mellan 2o min - 1 timme

Mellanmål brukar jag ta med mig, så när det är dags för mellis tar vi en fika på ett cafe och så får hon äta lite...sen brukar vi åka hem :D

Jag är noga att följa vårat mat/sovschema noga även om vi åker iväg, krävs bara lite planering, om hon sover lite på stan får hon sova ett längre pass på efm. ( vet inte om det är rätt men det fungerar )

Så gör vi;)

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, lillan :D

:D Varför inte införskafffa en rymligare (billig beganad) vagn, där hon verkligen kan sova på mage :?:

Det fina med kurade små barn är ju att de sover överallt, äter överallt, går att ha med sig överallt - bara man håller tiderna :lol:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej!
Tack för tipsen och det är som Lillan beskriver jag tänkte göra! :mrgreen:

/Tessan

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"