Kan sammanfattas med: Strålande nätter, strulande daglur och stressad mamma. Längre versionen kommer här:
Igår var sista dagen på uppföljningsveckan och även om det kännts väldigt tufft ibland har det faktiskt gått riktigt bra
Nätterna går jättebra!
Så det är ju mycket som fungerar jättebra nu =D>
Nu, det som inte fungerar så bra
Den långa (1,5h) luren mitt på dagen som jag ville införa i vagn funkar fortfarande inte. Det tar ofta 20-30 min innan hon somnar och sedan vaknar hon efter 30-45 min och sedan är det bråk fram och tillbaka resten av luren. Någon gång har det varit bättre och någon ännu sämre men i stort ser det ut så där. Jag har sedan kurdag 5 inte ramsat i vagnen bara direkt efter läggning och möjligtvis en bekräftelse när det blivit lugnt om det varit mycket bråk. Annars har jag gett påminnelse genom att skaka handtaget fram och tillbaka och därefter vagna om skaket inte tar. Men det går alltså inte framåt här tycker jag
Känner nu efter att ha givit det ett ordentligt försök att det kanske är för mycket begärt att hon ska sova 1,5h på rygg i vagnen (som tyvärr inte har fullt liggläge) varje dag. Nu har vi prövat och det funkar inte riktigt och jag vill inte kriga mer om det känner jag
Så jag tänker, nu när uppföljningsveckan är slut, göra en schemaändring och lägga den långa luren på förmiddagen. Hoppas att det inte är för tidigt att stöka med ändringar, men vi kommer ju inte vidare känner jag
Har läst i andra trådar att en del har det så och känner att det nog skulle kunna funka för oss också. Då får hon sova sin långa lur i sängen innan lunch och sedan har hon de två 45-minuters kvar och så kan hon lättare sova i vagn om vi behöver gå ut. Förhoppningsvis funkar det och vi blir alla nöjda och glada [-o<
Nuvarande schema är:
19.00-7.00 Sova natt
7.30 Äta frukost (ersättning och bröstmjölk)
9.00-9.45 Sova 45 min
10.45 Äta lunch (grönsaks- och fruktpure och bröstmjölk)
12-13.30 Sova 1,5 h i vagn på rygg
14.00 Äta mellis (fruktpure och bröstmjölk)
15.30-16.15 Sova 45min
17.00 Äta (gröt, fruktpure och bröstmjölk)
18.30 Nattslurk (bröstmjölk)
19.00 Sova natt
Nytt schemaförslag:
19.00-7.00 Sova natt
7.30 Äta frukost (ersättning och bröstmjölk)
9.00-10.30 Sova 1,5 h i spjälsäng
10.45 Äta lunch (grönsaks- och fruktpure och bröstmjölk)
12.30-13.15 Sova 45 min i vagn på rygg
13.45 Äta mellis (fruktpure och bröstmjölk)
15.30-16.15 Sova 45min i vagn på rygg
17.00 Äta (gröt, fruktpure och bröstmjölk)
18.30 Nattslurk (bröstmjölk)
19.00 Sova natt
Tänkte vänta och höra vad ni experter tyckte om förslaget, men nu när jag sitter här och skriver ner och hon sover sin förmiddagslur så gott därinne så tänker jag att nu kör jag på det här nya redan idag
Tycker trots att det gått så pass bra med kuren att jag än så länge känner mig så låst hemma. Har inte velat äventyra något och har hållt mig hemma väldigt mycket med resultat av att jag fått säga ifrån till släkt och vänner när de vill hitta på saker. Det är ju mitt i sommarn och vi är ju hemma tänker ju alla och vill hitta på roliga saker
Kram till Anna Wahlgren och alla ni som skriver på forumet och kämpar på med detta!