Nalle, brokigt underlakan, mobil = störande??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenni

Nalle, brokigt underlakan, mobil = störande??

Inlägg av Jenni »

Hej Anna el. andra vetande föräldrar!
Kan det vara störande med underlakan med figurer i starka kontraster???
Och nalle, hur bra är det? Min lilla darling ska pilla på allt - är det dumt då?
När jag gjorde i ordning hennes spjälsäng ville jag att den skulle vara så positiv som möjligt, så jag satte dessutom upp en mobil ovanför med katter i trä i olika färger. Hon ser jätteglad ut när hon ser dem då jag ska lägga ner henne, men sedan kan hon gnälla. Kanske blir hon arg för att hon inte får pilla på dem?? Funderar på att färga alla sängkläder kornblå, för barnvagnen är helt kornblå invändigt och den sover hon jättegott i, även nattetid då vi lagt henne i den tillfälligt av praktiska skäl. Blått är ju lugnande och stillsamt.
Vad tros?

MVH / Jenni
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Varför inte spara både katter och färggladheter till ensamleken (om än aldrig så kort) :?:

Inte behöver du färga - ta ett vanligt neutralt vitt lakan, vik det dubbelt och bädda med det (plus s k draglakan vid huvudänden). Så ser ju sängbäddning i regel ut och det ska hon ändå vänja sig vid att förknippa med sömn framöver :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jenni

Inlägg av Jenni »

Aha :!: :idea: :idea: :D
Jag har tagit bort nallen nu! Var det bra?
Egentligen är det ju bara dumt att vänja sig vid, är det inte? Jag menar om det inte behövs. Storebror ägnar ju nätterna till att hålla koll på sina två nallar så att de inte ramlar ner på golvet :!: :shock: Eftersom jag vägrar att plocka upp hans nallar mitt i natten :roll: . Jag resonerar så här: Om saker och ting skapar bekymmer mer än nytta, är det bättre att vara utan dem.
Alltså om nallarna gör att man sover sämre av en eller annan anledning är det kanske bättre att inte sova med dem alls. Eller vad säger du?
Jag har också sagt till honom att om han tappar en nalle eller inte hittar den i sängen så ligger den nog och sover minst lika gott på golvet.

Tack och juliga hälsningar från Jenni
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"