Lång kur på treåring, nu uppstod ett nytt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Lång kur på treåring, nu uppstod ett nytt

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Nu har vi kurat Elliot i flera veckor med skiftande nattningsresultat. Men vi närmar oss stadigt maximalt med sömn, från 8 timmar sömn på ett dygn sover han nu 11 även om vi vill få honom att somna en timme tidigare fortfarande då skulle nattningen vara avklarad kl 20. Nu när han sover mer på natten sover han även mer på dagen, och nu har vi fått bekymmer, hos dagmamman där alla barn sover middag så fungerar dagsluren, men hemma får vi den inte att fungera trots god vilja och målmedvetenhet.( :oops: han är hos dagmamman två dagar i veckan för att få träffa andra barn i sin egen ålder, vi bor så avsides att det inte finns lekkamrater i jämn ålder inom 2 mils radie :oops: ) Trots att båda barnen är i vagnen och lillasyster har dagslur samtidigt så får vi inte storebror att sova mitt på dagen under de dagar han är hemma. Han somnar iofs tidigare på kvällen men vaknar sedan pigg som en mört när klockan närmar sig 1 på natten vilket gör mamma lite frustrerad eftersom hon blir bryskt väckt av en son som gråter och är hungrig, har ont i magen, vill se på Nalle Puh och mysa i soffan. Vi svarar konstant nej till tv och mys och mat, är han väldigt upprörd brukar jag erbjuda ett glas varm mjölk och då går det relativt snabbt att somna om men nu har jag blivit osäker, hur ska vi göra? JAg kan ju inte klubba pojken för att få honom att somna i vagnen och nu behöver jag lite magic touch för att mitt trollspö fungerar inte på en pigg kille som inte alls vill sova middag hemma på exakt samma klockslag som han sover hos dagmamman, så nu behöver jag en fast hand som kan visa in mig på rätt spår :oops:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gossebarnsmamman

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Nu frågar jag väl något jättedumt men måste han verkligen sova middag hemma :?:
Min son slutade sova middag när han var 2,5.

Gossebarnsmamman
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Inte var det en dum fråga 8)
Vi har också funderat på att ta bort vilan mitt på dagen, och har även försökt under en period att få honom att vara vaken men jo jag tror han behöver den fortfarande för han somnar 16.30 om han inte sovit middag och sedan vaknar han efter 1,5 timme och sen är det kört att få honom att somna om och att hålla honom vaken två timmar till är svårt, han somnar stående, och att få honom att sova längre än till 7 på morgonen verkar vara kört, för är det inte jag som är uppe så kommer lilla solstrålen och väcker mamma med ett mamma det är morgon nu dags att vakna, i samma stil som den ömma modern brukar väcka gossebarnet :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"