semestertips
semestertips
Nån som har bra tips på resmål i Sverige till en två/småbarnsfamilj?
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Re: semestertips
Gotland passar människor i alla åldrar. Mycket vackert många soldagar.
Småland många sköna skogssjöar. Astrid Lindgrens värld är absolut värd ett besök, känns inte så turistigt som många andra jippon för barnfamiljer. Det är också värt att besöka stället där Bullerby barnen spelades in där Emil i Lönneberga spelades in.
Göteborg är värd ett besök. Man kommer ut till södra skärgården med vanliga spårvagnskortet. Badvänligt på tex Styrsö, Vrångö. Slottskogen med alla djur är gratis och mitt emot ligger Botaniska, där också konstnärer ställer ut en trappa upp i butiken.
Albert och Herbert spelades in någonstans i majorna tror jag, detta kan man höra med turistbyrån.
Småland många sköna skogssjöar. Astrid Lindgrens värld är absolut värd ett besök, känns inte så turistigt som många andra jippon för barnfamiljer. Det är också värt att besöka stället där Bullerby barnen spelades in där Emil i Lönneberga spelades in.
Göteborg är värd ett besök. Man kommer ut till södra skärgården med vanliga spårvagnskortet. Badvänligt på tex Styrsö, Vrångö. Slottskogen med alla djur är gratis och mitt emot ligger Botaniska, där också konstnärer ställer ut en trappa upp i butiken.
Albert och Herbert spelades in någonstans i majorna tror jag, detta kan man höra med turistbyrån.
och jag säger nordvästra skånes långgrunda sandstränder. att se mina barn nakna med hink och spade i vattenbrynet tycker jag är ljuvligt och det absolut bästa sättet att tillbringa en sommardag. de är lyckliga och jag är lycklig.
bra trådstart!
bra trådstart!
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Dalrna. Områdena kring Siljan finns fäbodar Orsa Björnpark Zorn museet med mera.
-
chokladkaninen
...men undvik för guds skull Uppsala!
Här är det helt värdelöst på sommaren, folktomt, inget vatten och allmänt jättetråkigt. 
Blekinge å andra sidan är finfint - inte så dyrt som andra skärgårdsidyller, men hav och stränder och avspänd atmosfär och spännande båtar. Allt en barnfamilj behöver, alltså, och lite näring för de vuxnas kulturtrånande själar i Karlskronas världsarvsområde.
/En som längtar till Blekinge från Uppsala
Blekinge å andra sidan är finfint - inte så dyrt som andra skärgårdsidyller, men hav och stränder och avspänd atmosfär och spännande båtar. Allt en barnfamilj behöver, alltså, och lite näring för de vuxnas kulturtrånande själar i Karlskronas världsarvsområde.
/En som längtar till Blekinge från Uppsala
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och
Oj vad många tips, mera mera.... Jag bor kanske på fel ställe....... jämtland.
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
-
Malvasmamma
Östergötland har sina pärlor också måste jag säga för att försvara mitt nya platta "hemland".
Göta kanal tex. På vissa ställen kan man få hjälpa till att slussa eller åka kanalbåt kanske. I motala finns ju Varamon som är en Jäääääättelång sandstrand vid vättern, glasklart vatten. I Linköping finns busfabriken för regninga dagar. Dock träningsvärksvarning på den
Men annars, dra till bohuslän. fiska krabbor, gör göteborg med liseberg, bada i havet. Det är underbart! Åk spårvagn. bara det brukar vara ett äventyr
kram
Men annars, dra till bohuslän. fiska krabbor, gör göteborg med liseberg, bada i havet. Det är underbart! Åk spårvagn. bara det brukar vara ett äventyr
kram
Vi åker till Sundsvall om två veckor! Det ni, HEEELA helgen på scandic hotel
jag har bett om ett rum med badkar i alla fall! 
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Mäh, vad mysigt! En sån weekendtrip till Sundsvall brukar vi också göra den här tiden på året, för julklappsshopping. Och hotellboende. Hotellfrulle och badkarsmys! Hoppas ni får en härlig helg