jag får en del vargbesök pga att jag vill ha svalt i isaks rum, men är rädd att han fryser eftersom täcket åker av. därför funderar jag på att köpasov-påse typ:
http://zovase.e-butik.se/?cat_id=21&sct_id=11
Nån som har nån uppfattning? Jag tror att jag skulle kunna ha svalare i hans rum och slippa oroa mej för att han fryser.
täcket som åker av
täcket som åker av
-
father of sons
Hej!
Finns en hel del trådar om detta, gå via search.
Vi har kallt i sonens rum och han ligger i pyjamas (för att hålla moderns vargar borta). Täcket är modell svalare. Han sparkar sällan av sig täcket!
Om de är "lagom" klädda så sparkar de inte av sig täcket. Oftast klär vi på de för varmt
Har ingen erfarenhet av dessa påsar..
Hej
Jag tycker att det verkar lite olika om barn sparkar av täcket eller inte. Det har ingen betydelsse hur kallt eller varmt det är i rummet, tjock eller tunn pyamas Vera har på sig. Täcket åker altid av ändå.
Jag går alltid in varje kväll innan jag går och lägger mig. Då lägger jag på täcket igen och så får hon sova som hon vill resten av natten.
Ingen erfarenhet av påsarna, men min spontana tanke är att de är dyra.
Svalt är säkert bra, men det betyder ju inte att det måste vara så kallt så att du är orolig att han ska frysa.
/LO
Jag tycker att det verkar lite olika om barn sparkar av täcket eller inte. Det har ingen betydelsse hur kallt eller varmt det är i rummet, tjock eller tunn pyamas Vera har på sig. Täcket åker altid av ändå.
Jag går alltid in varje kväll innan jag går och lägger mig. Då lägger jag på täcket igen och så får hon sova som hon vill resten av natten.
Ingen erfarenhet av påsarna, men min spontana tanke är att de är dyra.
Svalt är säkert bra, men det betyder ju inte att det måste vara så kallt så att du är orolig att han ska frysa.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-