18mån somna i vagnen, behöver tips

Skriv svar
Ludwig
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 18:29

18mån somna i vagnen, behöver tips

Inlägg av Ludwig »

Hej!

Vår 18 månaders dotter brukar nästan alltid sova sin dagslur hemma i spjälsängen. Om vi är ute med vagnen är det helt omöjligt att lägga henne, utan vi har förfallit till att låta henne sitta upp och somna långsamt under promenad. Då somnar hon alltid framåtlutad över "räcket", varpå man försiktigt får lägga ner ryggstödet och henne när hon somnat.
Förr när hon var mindre och hade liggvagn var det ju bara att göra som hemma, men nu när hon är så pass stor, så blir hon först jättesur när man fäller ner ryggstödet och lägger henne på rygg och hänger över en filt. Hon sätter sig direkt upp och river ner filten!
Sittvagnen går ju inte heller att fälla ner helt lodrätt, så det känns inte bra att lägga henne på mage där, som hon ju är van att läggas. Dessutom vaknar hon lätt när hon ligger på rygg på det här sättet, och sover aldrig mer än 45 min...

Är det någon som har något praktiskt tips?
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: 18mån somna i vagnen, behöver tips

Inlägg av miniz »

Hej.

Min 16 mànaders brukar alltid sova hemma i sin spjälis, men när det nàgon gàng händer att vi gàr ut är han inte heller nöjd med att lägga sig ner för att sova. Vi kör därför en gàng är ingen gàng och làter honom somna hur han vill, sedan kollar vi att han har det skönt. Han somnar när det är tid för lur, om han sitter eller ligger spelar ingen roll för honom och i grunden inte för mig heller. :D

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Ludwig
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 18:29

Re: 18mån somna i vagnen, behöver tips

Inlägg av Ludwig »

Frågan är bara hur många gånger i månaden som en gång kan vara ingen gång? :)
Nå, jag antar att det är cool så länge hennes hemmasovande inte spårar ur!
Får bara lite dåligt samvete när lunchluren blir 20 minuter istället för 90, känns som om man borde ordna bättre för henne. (Stanna hemma varje dag kanske!)

I alla fall, tack för svar!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"