Vargtimmesbajs i snart 4 mån - jag behöver r&arin

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine

Vargtimmesbajs i snart 4 mån - jag behöver r&arin

Inlägg av Madeleine »

Hej!

Nu har det snart gått 4 månader sen vi kurade och det är ett fåtal nätter som Alexander INTE bajsat på morgonen mellan 05.00 och 06.00 :evil: . Oftast, tack och lov, somnar han om igen och vaknar strax innan eller efter han ska upp 06.30. Tyvärr har ju då mamma, pappa och storebror haft svårt att somna om så vår morgon börjar alldeles för tidigt. Stackars storebror får aldrig ihop den sömn han behöver när han tvingas vakna så tidigt :( . Han klarar av något lite morgongnöl från lillebror men inte så mycket.

Jag tycker det verkar som om det är bajset som väcker honom för ibland vaknar han till, somnar om, vaknar till, somnar om tills dess att bajset kommit för då sover han (oftast) gott igen. Dock blir det ibland strul med detta också (som idag).

Alexanders schema ser ut såhär:

ca 06.30 Välling 220-250 ml (6mån välling)
ca 07.45 Frukost (smörgås och vatten)
09.15 Sova 1.5h
11.15 Lunch 1 burk mat och ev. lite frukt
14.00 1/2-1 fruktburk (el frukt) el. lite smörgås
14.30 Sova 1.5h
17.00 1 burk mat + smaka lite av det vi äter 17.30
18.30 Välling 220ml
19.00 Sova natt

Kvällsvälling har i princip alltid varit mild välling men igår kväll mild fullkornsvälling för jag tänkte att han kanske kunde bajsa på kvällen och då slapp morgonstrul. Han bajsade men vaknade ändå och bajsade nu på morgonen.

För övrigt håller vi på att renovera och Alexander har inte fått eget rum ännu utan måste sova i vårt sovrum. Det är en supertunn vägg till brorsans rum (känns nästan som samma tyvärr).

Vad sjutton ska vi göra för jag blir helt galen av att vi alla andra ska behöva vakna kl.05.00 varenda morgon. Vi ramsar inte så mycket om det inte blir kris som idag när han hållit en förfärlig låda...

Är det någon som har lite tips för jag vet inte vad jag ska ta mig till :cry: .
Madeleine
/Madeleine
Mamma till Nikola 030701 (ej kurad) och
Alexander 050319 (kurad 050901)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Han äter sju gånger om dagen :roll: och det kan nog få lite väl mycket fart på de flesta magar :shock:

:D Han sover 14,5 tim enligt schemat - också en lite väl vidlyftig portion sömn.

Jag tycker alltså du ska se över schemat. Tänk igenom det noga - innan. Sikta på 4 mål plus nattslurk. Korta ena luren till 45 min eller bunta ihop dem båda till 2 tim.

Se också över din inställning här Han stör er :?: Han stör brorsan :?: Ändå somnar han om - men det gör inte ni. Er morgon "börjar alldeles för tidigt". Trots att han sover :?:

Det, Madeleine, är ert bekymmer. Inte hans.

Han vaknar inte för att han bajsat, utan han bajsar för att han vaknat.

När han ska ligga inne hos er är det ni som stör honom. Minst lika mycket som han er. Tänk på det :!:

Jag förstår inte varför inte herrarna kan dela rum :?:

Storebror kan ramsas tillsammans med den lille och ska bara lära sig att sova vidare, han med :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"