Hej på er!
Frida ca 9 månader.
Började kuren för ca 2 månader sedan. Alla kvällar när vi varit borta har vi åkt hem till klockan 19 då Frida ska lägga sej klockan 19.30.
Dagtid sover hon endera i vagnen på rygg ( har ingen bra "magvagn") eller i spjälsängen.
Det som jag vill ha tips och inspiration till är hur ni där ute gör när ni är borta och klockan närmar sej läggdags och ni vill stanna längre, har ni med er resesäng, söver ni i vagnen, kan man lätt flytta barnet till bilstolen, kanske det inte finns ett mörkt rum där man är...etc etc??
Tacksam för svar! / Karin
Tips på nattsömn när man är borta..
Re: Tips på nattsömn när man är borta..
Hej hallå karin0250 och välkommen hit!
När min son var i er älsklings ålder så kunde jag dra på honom pyjamas, ge välling och köra ett skratt tillsammans med de som vi besökte, tacka för oss och sedan la jag honom i vagnen och drog för en stor svart luftgenomsläpplig sjal för suffletten och sedan somnade han så. Därefter kunde jag lägga över honom i sängen när vi kom hem under förutsättning att jag inte tände några lampor eller snicksnackade. Väcka så lite som möjligt, får man tänka.
Ska man stanna länge får man ta med sig resesäng och sedan bär över till bil (om ni ska åka på så vis) UTAN att väcka. Man får ta sig frihet att släcka ned och be sällskap visa hänsyn när man tar sig ut.
Mörkläggning kan ni fixa med svarta lakan. Använd er kreativitet.
Värme!/Luvisen
När min son var i er älsklings ålder så kunde jag dra på honom pyjamas, ge välling och köra ett skratt tillsammans med de som vi besökte, tacka för oss och sedan la jag honom i vagnen och drog för en stor svart luftgenomsläpplig sjal för suffletten och sedan somnade han så. Därefter kunde jag lägga över honom i sängen när vi kom hem under förutsättning att jag inte tände några lampor eller snicksnackade. Väcka så lite som möjligt, får man tänka.
Ska man stanna länge får man ta med sig resesäng och sedan bär över till bil (om ni ska åka på så vis) UTAN att väcka. Man får ta sig frihet att släcka ned och be sällskap visa hänsyn när man tar sig ut.
Mörkläggning kan ni fixa med svarta lakan. Använd er kreativitet.
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie