Natt 7 ska det fortfarnde vara så här??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
smk

Natt 7 ska det fortfarnde vara så här??

Inlägg av smk »

Natt 7, dottern snart 11 månader är fortfarande jättearg när hon ska sova. Idag försökte jag verkligen stålsätta mig och inte ramsa för ofta och inte gå in och lägga ner, som jag nog gjort för snabbt förut. Men det slutade i allafall med att jag gick in och la ner. Hon ligger kvar nu och är tyst sedan tio minuter, men, gör jag rätt? Men, ska det verkligen ta 30 minuter fortfarande efter en vecka ?? Det har det gjort många men inte alla ggr. Erfarenheter för lite större bebisar tack :)
S[/u]
schnokie

Inlägg av schnokie »

Hej!

Jag kurade min dotter när hon var 9 manader och det tog 1 manad innan poletten trillade ner. Jag vet att läggningarna gick upp och ner innan det plötsligt blev 2 minuter :D
Hon började tex grata bara hon sag sängen :( det kändes jätte jobbigt men efter att vi ändrat nattningsrutinen fick vi bukt med det ocksa.

Försök att ge henne mer förtroende. Hon vet vad som gäller. Backa och gör nagot annat under tiden. (ibland lättare sagt än gjort)

Släng till en ramsa när det verkligen behövs och tänk "kärlek" istället för "nu maste du sova!!!" Det later jätte flummigt men för mig funkar det :D

Hon har ju haft vanor kanske under en lang tid (och kanske fatt för lite sömn ovanpa det) och eftersom hon är en stor dam sa tar det lite längre tid att fa ordning torpet igen, om du förstar vad jag menar. Rom bygdes inte pa en dag...

Du är pa rätt väg! Se framat och du kommer ha igen det mangfalt om bara ngra veckor.

Kram
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, schnokie :D

:D Den bistra sanningen är att du stör :evil: Så upphör med trafiken :!: Det är ramsan som gäller. Och även den ska vara mycket sparsam nu :!:

Hon kan lägga sig ner själv. Minns Maria Montessoris ord: "All onödig hjälp hindrar barnen i deras utveckling." SHN-kuren är en process - en utveckling det också, kan man säga. Så länge du fortsätter försöker göra jobbet åt henne, kommer hon inte att göra det själv.

För att hon ska kunna (fortsätta) göra framsteg, krävs att du gör "baksteg" - först, och kontinuerligt :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
smk

Inlägg av smk »

Tack för motiverande och stärkande ord :D . Det är inte helt lätt det här med en trendig omgivning som andas bär babyn på dig 24 timmar om dygnet. Så nu kämpar vi vidare, ser ju ändå hur himla bra dottern mår sen hon börjat sova, och hon äter, utan överdrift, tre gånger!!! så mycket nu som för en vecka sen och detta trots dunderförkylning, hon är aktiv och glad bara jag är hyfsat nära :D .
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där, låter utmärkt - perspektiv har du :!: Gläds gör du :lol: Jag är så glad också, för att du känner dig motiverad och stärkt och inte blev ledsen och arg på mig :oops: Tack och LYCKA TILL nu, hela rätta vägen :lol:

PS Sedan kan du invänta den trendiga omgivningens tvättäkta avundsjuka. Och då får du höra att du haft en sådan (oförtjänt) TUR :roll: som fått ett så SNÄLLT barn :shock: (I motsats till deras "elaka", eller vad :?: :!: kan man undra :P )
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"