Bellas SM tråd - KAN BARA AMMA PÅ EN SIDA!
Bellas SM tråd - KAN BARA AMMA PÅ EN SIDA!
Den 19 maj 2011 föddes våran Bella i v. 40 + 0
Förlossnigen gick bra inga komplikationer.¨
Värre är det med ammningen.. Har tvingats att nu bara amma på ena bröstet då den andra måste få läka.. Vilket innebär att det bli att pumpa på den andra sidan..
Hur göra SM då? Med maten? Kan amma på högersida först gånger 2 sedan pumpa på vänstra. Men då måste lillan vänta i ca 15 min på natten innan det är färdig pumpat... Eller ska jag gå upp och pumpa i så god tid på natten att jag garanterat (om det nu går att säga graranterat när det gäller sånna här små) är klar med pumpandet när hon vaknar efter ca 2-3 tim? Eller ska jag bestämma mig att jag väker henne efter jag är klar med pumpandet, vilket intevall ska jag då väcka henne i på natten?
Jag har ju inget lager med bröstmjölk som jag kan ta av eftersom detta skedde så hastigt och hon är ju inte gammal.. 6 dagar idag.
Hur göra på dagen??
Fy ja... detta är inte roligt. Har inte sovit mer än ett par tim två dagar i rad nu.. är så stressad över det här med amningen..
Alla tips är välkomna!! vet inte hur länge jag ska orka stå ut med detta elände..
Har 2 barn innan som jag båda ammade 9 månader (med trassel ibörjan).
Förlossnigen gick bra inga komplikationer.¨
Värre är det med ammningen.. Har tvingats att nu bara amma på ena bröstet då den andra måste få läka.. Vilket innebär att det bli att pumpa på den andra sidan..
Hur göra SM då? Med maten? Kan amma på högersida först gånger 2 sedan pumpa på vänstra. Men då måste lillan vänta i ca 15 min på natten innan det är färdig pumpat... Eller ska jag gå upp och pumpa i så god tid på natten att jag garanterat (om det nu går att säga graranterat när det gäller sånna här små) är klar med pumpandet när hon vaknar efter ca 2-3 tim? Eller ska jag bestämma mig att jag väker henne efter jag är klar med pumpandet, vilket intevall ska jag då väcka henne i på natten?
Jag har ju inget lager med bröstmjölk som jag kan ta av eftersom detta skedde så hastigt och hon är ju inte gammal.. 6 dagar idag.
Hur göra på dagen??
Fy ja... detta är inte roligt. Har inte sovit mer än ett par tim två dagar i rad nu.. är så stressad över det här med amningen..
Alla tips är välkomna!! vet inte hur länge jag ska orka stå ut med detta elände..
Har 2 barn innan som jag båda ammade 9 månader (med trassel ibörjan).
Storasyster L -07 SHN vid 9 månader
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Re: Bellas SM tråd - KAN BARA AMMA PÅ EN SIDA!
Även en annan fråga..
Vart kan man få tips om hur dagen ser ut med sm? när målen infaller på ett ungefär på dagen och natten om man försöker fylla dagen med fyra SM på dagen och 2 på natten?
Just nu blir det sängen sååå sent.. Vid midnatt är fyra mål uppnådda och då har jag fått väcka lilla Bella vid nästan varje sovpass för att inte natten ska infalla alltför sent.
Ska jag försöka komma upp tidigare på morgonen kanske för att få in målen under "behagliga timmar"? När på ett ungefär infaller natten och när på ett ungefär blir natt målen?
Har BB och läset mkt men hittat inga direkta tips...
Vart kan man få tips om hur dagen ser ut med sm? när målen infaller på ett ungefär på dagen och natten om man försöker fylla dagen med fyra SM på dagen och 2 på natten?
Just nu blir det sängen sååå sent.. Vid midnatt är fyra mål uppnådda och då har jag fått väcka lilla Bella vid nästan varje sovpass för att inte natten ska infalla alltför sent.
Ska jag försöka komma upp tidigare på morgonen kanske för att få in målen under "behagliga timmar"? När på ett ungefär infaller natten och när på ett ungefär blir natt målen?
Har BB och läset mkt men hittat inga direkta tips...
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Hej Livi och välkommen hit!
Stort grattis till lilla tjejen! 
Besvärligt med ont bröst, det är inget jag har egen erfarenhet av men nâgra tankar har jag ändâ. Hoppas att nâgon annan kan komplettera.
Lilla gumman är bara sex dagar gammal, alltsâ smekmânad pâ högsta nivâ. Se standardmodellen som ett stöd, men ingen panik över antal mâl per dag osv. Det kommer.
Jag tycker att du ska pumpa sâ mycket du kan frân det onda bröstet, sâ att du hâller igâng produktionen. Dâ fâr du ju upp ett litet lager med tiden (man kan frysa bröstmjölk om du skulle fâ för mycket "över") sâ att du kan glida in pâ det klassiska sm-spâret allteftersom. Fram tills dess kan du alltid komplettera lite med ersättning. Du kan ge pâ sked eller flaska beroende pâ hur det emottas av unga damen. Ger du flaska, sâ tänk pâ att ha litet hâl pâ nappen sâ att det inte blir för "lätt" att äta jämfört med amningen. Och sâ hoppas vi pâ att det onda bröstet snart läker sâ att det fâr vara med i leken pâ riktigt.
Som sagt, lât smekmânad vara just smekmânad. Den dagen kommer dâ det blir läge att styra upp saker och ting men ta det lugnt nu i början. Har du läst SM-kompendiet? Där har du även ett exempel pâ en dag för en mânadsgammal bebis.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Ta det sâ lugnt du kan (inte alltid lätt med sâ smâ storasyskon
) och vila när du har möjlighet.

Besvärligt med ont bröst, det är inget jag har egen erfarenhet av men nâgra tankar har jag ändâ. Hoppas att nâgon annan kan komplettera.
Lilla gumman är bara sex dagar gammal, alltsâ smekmânad pâ högsta nivâ. Se standardmodellen som ett stöd, men ingen panik över antal mâl per dag osv. Det kommer.
Jag tycker att du ska pumpa sâ mycket du kan frân det onda bröstet, sâ att du hâller igâng produktionen. Dâ fâr du ju upp ett litet lager med tiden (man kan frysa bröstmjölk om du skulle fâ för mycket "över") sâ att du kan glida in pâ det klassiska sm-spâret allteftersom. Fram tills dess kan du alltid komplettera lite med ersättning. Du kan ge pâ sked eller flaska beroende pâ hur det emottas av unga damen. Ger du flaska, sâ tänk pâ att ha litet hâl pâ nappen sâ att det inte blir för "lätt" att äta jämfört med amningen. Och sâ hoppas vi pâ att det onda bröstet snart läker sâ att det fâr vara med i leken pâ riktigt.
Som sagt, lât smekmânad vara just smekmânad. Den dagen kommer dâ det blir läge att styra upp saker och ting men ta det lugnt nu i början. Har du läst SM-kompendiet? Där har du även ett exempel pâ en dag för en mânadsgammal bebis.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Ta det sâ lugnt du kan (inte alltid lätt med sâ smâ storasyskon
Hej och Tack för svar!!
Här gråts det hela tiden..
Hormoner antar jag och utmattning..
Kan inte sova fast lillan sover.. Vill ju så gärna att amningen ska funka. Men vet inte om det kommer gå. Har pumpat i 2 dagar nu och gett det andra bröstet "friskare" bröstet. Men jag tror inte jag fixar många dagar till. Min läkare tyckte jag skulle tänka på att kanske ta något antidepressivt
Då känns det bara som att det är för mkt. Detta handlar om mina såriga bröstvårtor inte ska jag behöva bli deprimerad för det?
Ammade båda mina andra barn i 9 månader, den här gången verkar det sluta efter 1,5 vecka. Känner sorg men mest räddsla inför att ge lillan ersättning då jag aldrig gav det till de andra barnen. Så många frågor..
Hur mkt ska man ge?
Hur ofta? mm mm.
Vill ju så gärna hålla på SM vilket funkade mkt bra på våran son, nu 1,5 år.
Hur gör man med de 3 målen man ger på vaken tiden (1,5 tim) om man ger på flaska? Hur mkt varje gång? Jag menar istället för Bröst 1 - rap - bröst 1 igen - skötning umgänge - bröst 2 - sova.
Hur mkt ger man varje gång?
Är så rädd hur det ska gå att ge ersättning, med hennes mage hur hon kommer tåla ersättningen, SM som jag så gärna vill fortsätta med..
Alla tips är välkomna!

Här gråts det hela tiden..
Kan inte sova fast lillan sover.. Vill ju så gärna att amningen ska funka. Men vet inte om det kommer gå. Har pumpat i 2 dagar nu och gett det andra bröstet "friskare" bröstet. Men jag tror inte jag fixar många dagar till. Min läkare tyckte jag skulle tänka på att kanske ta något antidepressivt
Ammade båda mina andra barn i 9 månader, den här gången verkar det sluta efter 1,5 vecka. Känner sorg men mest räddsla inför att ge lillan ersättning då jag aldrig gav det till de andra barnen. Så många frågor..
Hur mkt ska man ge?
Hur ofta? mm mm.
Vill ju så gärna hålla på SM vilket funkade mkt bra på våran son, nu 1,5 år.
Hur gör man med de 3 målen man ger på vaken tiden (1,5 tim) om man ger på flaska? Hur mkt varje gång? Jag menar istället för Bröst 1 - rap - bröst 1 igen - skötning umgänge - bröst 2 - sova.
Hur mkt ger man varje gång?
Är så rädd hur det ska gå att ge ersättning, med hennes mage hur hon kommer tåla ersättningen, SM som jag så gärna vill fortsätta med..
Alla tips är välkomna!
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Hej, jag är rätt ny på forumet så jag vet inte om jag är "kvalificerad" att svara (utifrån BB-tänket liksom). Men jag hade seriösa problem med amningen och slutade ganska snabbt efter att bebis fötts. Känner så igen mig, i tårarna och frustrationen. Jag kan lugna dig med att ersättning går också bra, om amningen inte skulle fungera. Jag orkade heller inte pumpa desto mer. Så det här med ersättning kan jag!
6 dagar var hon sa du? Blanda 90 ml, låt bebisen äta, rapa, äta (ur den flaskan), sen skötning, socialt etc. sedan kan du blanda 60 ml till (om det inte är kvar i flaska 1, vilket jag inte tror) och fortsätta. Sen kan du öka, säkert om ett par dagar eller så, kring 10 dagars ålder skulle jag tro. Flaska 1: 120 ml, flaska 2: 90 ml. Typ. Låt bebisen äta, äta och äta. Kanske varannan timme? Kanske var tredje? Låt lillan styra!! Närhelst hon säger till så kan du blanda en sisådär 90 ml vid 6 dagars ålder. Det är ju smekmånad som sagt och överlevnadsångesten ska "botas". Mat, mat, mera mat! Ja, det var lite om ersättningen. Hoppas någon annan vänlig själ kan ge dig feedback på det andra.
Usch vad rörigt det blev för mig, hoppas de andra "proffsen" kommer och ger dig mer strukturerade svar
. Men min unge åt nog varje, varannan, var tredje eller var fjärde timme (ersättning och bara ersättning) vid 6 dagars ålder, lite olika. Han fick mat när han "pep" till liksom. Enligt BB och BVC är rekommendationerna 60 ml var fjärde timme vid 6 dagars ålder, 70 ml vid 7 dagar osv. Upp till 120 ml, dvs de 12 första dagarna. Min unge hade haft allvarlig ångest om han fått de rekommenderade svältmängderna och endast var fjärde timme.
Jag vill avsluta med att: hormonströmmen lugnar sig, tårarna slutar rinna och glädjen kommer. Var så säker!
Grattis till bebis!
Usch vad rörigt det blev för mig, hoppas de andra "proffsen" kommer och ger dig mer strukturerade svar
Jag vill avsluta med att: hormonströmmen lugnar sig, tårarna slutar rinna och glädjen kommer. Var så säker!
Grattis till bebis!
Liten, född december 2010
Hej Evelina!
Och tack för ditt svar!! sådan lättnad att bara få höra någon annan som matar med flaska!!
Har ff inte helt gett upp amningen.. Ska testa en gång till på den sidan som är väldigt trasig innan jag "ger upp". Blir förmodligen idag någongång
, vi får se hur det går är väldigt nervös om såret ska gå upp igen eller inte...
ditt svar var toppen!! Hur mkt ersättning erbjuder du till natten?
Tack igen!!
Och tack för ditt svar!! sådan lättnad att bara få höra någon annan som matar med flaska!!
Har ff inte helt gett upp amningen.. Ska testa en gång till på den sidan som är väldigt trasig innan jag "ger upp". Blir förmodligen idag någongång
ditt svar var toppen!! Hur mkt ersättning erbjuder du till natten?
Tack igen!!
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Kul att mitt svar var till någon hjälp! Vet själv hur frustrerande det var och stå där med såriga bröst och amning som inte fungerar. Blandat med hormoner, tårar och allmän mambojambo i känslolivet (nu kanske du inte är lika hysterisk som jag var då 8)). Med sig från BB hade jag miljoners broschyrer om amning, men ingenting visste jag om flaskmatning. I N G E N T I N G.
Hur mycket ersättning jag bjuder till natten? Menar du idag? Idag är min unge 5 månader och jag erbjuder 240 ml till natten (eller 240 ml vatten + 8 mått, blir väl en sisådär 260 ml färdigblandad) och han äter sällan, om aldrig, upp det. Han äter en sisådär 180-230 oftast skulle jag tro. Eller tänker du vad jag erbjöd till natten då han var en sisådär 6-7 dagar? Nog gav jag mer än 60-70 alltid, som BB rekommenderade (och endast var fjärde timme, annars skulle han bli tjock minsann).
Kämpa på så länge du orkar och vill. Och orkar du inte, så kan jag lova dig att det blir en ordentlig unge av din lilla också. Trots att du då inte ammar. Bada tillsammans, mys hud-mot-hud och närhetsbehovet blir stillat.
Jag orkade inte ens 6 dagar med pumpande och ont. Vi är många fler som inte får det att fungera. Du är inte ensam! Gör det som känns rätt i hjärtat. Vill du kämpa ett tag till, gör´t! Vill du inte, okej.
Värme och styrka!

Hur mycket ersättning jag bjuder till natten? Menar du idag? Idag är min unge 5 månader och jag erbjuder 240 ml till natten (eller 240 ml vatten + 8 mått, blir väl en sisådär 260 ml färdigblandad) och han äter sällan, om aldrig, upp det. Han äter en sisådär 180-230 oftast skulle jag tro. Eller tänker du vad jag erbjöd till natten då han var en sisådär 6-7 dagar? Nog gav jag mer än 60-70 alltid, som BB rekommenderade (och endast var fjärde timme, annars skulle han bli tjock minsann).
Kämpa på så länge du orkar och vill. Och orkar du inte, så kan jag lova dig att det blir en ordentlig unge av din lilla också. Trots att du då inte ammar. Bada tillsammans, mys hud-mot-hud och närhetsbehovet blir stillat.
Jag orkade inte ens 6 dagar med pumpande och ont. Vi är många fler som inte får det att fungera. Du är inte ensam! Gör det som känns rätt i hjärtat. Vill du kämpa ett tag till, gör´t! Vill du inte, okej.
Värme och styrka!
-
Clara Cecilia
Hej!
Vilka fina svar du fått från Evelina! Ta till dig i hjärtat
.
Även jag har flaskat båda mina, förutom en katastrofal period med amningsnapp i två månader där lille skrek hos mig och njöt hos pappa som eftertankade med ersättning.
Tills sist gav jag tusan i alltihop och gav min son flaskan - som han log! som han njöt!
Med lillasyster var jag starkare och körde flaska från dag 2.
Alla nöjda!
Mitt enda tillägg till Evelinas svar är - kör NAN 2 från början om du skippar amningen.
Det står i liten text på förpackningen att det går bra att ge från födseln om man inte ammar. Och använd en flaska med "kolikventil", det finns flera bra märken.
NAN är mildare mot magen än Semper (sa även BVC mellan skål och vägg
)
Så, ta fram flaskan och låt dig själv och ditt barn njuta istället för en tröstlös kamp. Amning är toppen om det funkar, om det inte gör det så blir det bra folk av dom ändå
från en annan flaskande mamma
Vilka fina svar du fått från Evelina! Ta till dig i hjärtat
Även jag har flaskat båda mina, förutom en katastrofal period med amningsnapp i två månader där lille skrek hos mig och njöt hos pappa som eftertankade med ersättning.
Tills sist gav jag tusan i alltihop och gav min son flaskan - som han log! som han njöt!
Med lillasyster var jag starkare och körde flaska från dag 2.
Mitt enda tillägg till Evelinas svar är - kör NAN 2 från början om du skippar amningen.
Det står i liten text på förpackningen att det går bra att ge från födseln om man inte ammar. Och använd en flaska med "kolikventil", det finns flera bra märken.
NAN är mildare mot magen än Semper (sa även BVC mellan skål och vägg
Så, ta fram flaskan och låt dig själv och ditt barn njuta istället för en tröstlös kamp. Amning är toppen om det funkar, om det inte gör det så blir det bra folk av dom ändå
från en annan flaskande mamma
Mamma till V 2008, L 2010
-
Clara Cecilia
Och du - hjärtligt välkommen hit till Späda och Små!
Clara
Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Precis NAN 2 direkt om du väljer att sluta amma! Mättar bättre än 1:an.
Såhär står det på paketet: " NAN 2 rekommenderas från 4 månader, men kan ges från födseln till barn som inte ammas".
Jag har använt Dr Browns wideneck flaskor, och använder de än idag med dinapp storlek 3. De fungerar bra! Philips Avent anti-kolik är också superbra flaskor!! I mitt tycke
Såhär står det på paketet: " NAN 2 rekommenderas från 4 månader, men kan ges från födseln till barn som inte ammas".
Jag har använt Dr Browns wideneck flaskor, och använder de än idag med dinapp storlek 3. De fungerar bra! Philips Avent anti-kolik är också superbra flaskor!! I mitt tycke
Åh Evelina, vad bra med så fina erfarna mammor här på forumet. Jag kan ingenting om tillägg och flaskor.
Livi, lycka till med liten och hoppas det löser sig med maten snart.
Med hjälp från såna mammor som Evelina ska du se att det snart vänder och blir bättre.
Stor styrkekram!
Nimrah
Livi, lycka till med liten och hoppas det löser sig med maten snart.
Men vilken knasboll! Det blir ju alldeles komiskt ibland.Livi skrev: Här gråts det hela tiden..Hormoner antar jag och utmattning..
Kan inte sova fast lillan sover.. Vill ju så gärna att amningen ska funka. Men vet inte om det kommer gå. Har pumpat i 2 dagar nu och gett det andra bröstet "friskare" bröstet. Men jag tror inte jag fixar många dagar till. Min läkare tyckte jag skulle tänka på att kanske ta något antidepressivtDå känns det bara som att det är för mkt. Detta handlar om mina såriga bröstvårtor inte ska jag behöva bli deprimerad för det?
Stor styrkekram!
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Hej hopp, har du provat tuttsalvan Deklofi? Utan den skulle jag aldrig kunnat amma fyra barn, jag lovar. Den är outstanding den bästa av de bästa tuttsalvorna.
Googla på Deklofi så hittar du den på nätet, värd varenda krona.
Kram Susan
Googla på Deklofi så hittar du den på nätet, värd varenda krona.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tack för alla fina svar
Har jobbat på som en tok de senaste 3 dagarna med att pumpa det på det andra bröstet där bröstvårtan också är trasig.. Men i natt bestämde jag mig för att nu får det bära eller brista. Så from idag ammas det på båda sidor enligt SM. Pumpandet har gjort att såren har börjat läka men vi får se om de fortsätter så.. Jag går inte tillbaka till pumpandet utan funkar det inte nu så blir det flaske. Maken har dessutom opererat sig idag med 1 veckas sängvila. .. Å med 2 till små skruttar så känns det inte så roligt att behöva sitta och pumpa när de behöver mig ..
Har köpt hem allt jag behöver för att snabbt kunna ge flaskan, ersättning, flaskor, vatten kokare mm
Är faktiskt lite orolig för att jag styr lillan lite för mkt med "tider" hon sover gott, och nu väcker jag henne istortsätt varjegång efter 2,5 tim. Iförsig här i USA säger de att jag måste väcka henne efter 3 för mat..
Men det känns ändå lite synd att väcka henne när hon sover så gott..
Har ff lite frågor kring nattmålen..
Hur lång borde natten vara?? Dagen blir otroligt lång när man fyller den med 4 stora SM mål och våran dag slutar inte förän vid 23 -24 sen så upp i tid för att kunna fylla nästa dag med ytterliggare 4 stora mål...
Mattematiken går inte riktigt ihop för oss
Men det ska den väl heller inte göra 8) eller
Känns som att vi lägger oss för sent om natten för att sen väcka på morgonen för att hinna med målen under dagen/kvällen
Måste påminna mig själv om att det faktiskt är SMEKMÅNAD!! Men så svårt när man vet att det kan bli såååååå bra om man följar SM att slappna av och luta sig tillbaka lite..
Ja lite tankar och frågor..
Tack igen!!

Har jobbat på som en tok de senaste 3 dagarna med att pumpa det på det andra bröstet där bröstvårtan också är trasig.. Men i natt bestämde jag mig för att nu får det bära eller brista. Så from idag ammas det på båda sidor enligt SM. Pumpandet har gjort att såren har börjat läka men vi får se om de fortsätter så.. Jag går inte tillbaka till pumpandet utan funkar det inte nu så blir det flaske. Maken har dessutom opererat sig idag med 1 veckas sängvila. .. Å med 2 till små skruttar så känns det inte så roligt att behöva sitta och pumpa när de behöver mig ..
Har köpt hem allt jag behöver för att snabbt kunna ge flaskan, ersättning, flaskor, vatten kokare mm
Är faktiskt lite orolig för att jag styr lillan lite för mkt med "tider" hon sover gott, och nu väcker jag henne istortsätt varjegång efter 2,5 tim. Iförsig här i USA säger de att jag måste väcka henne efter 3 för mat..
Men det känns ändå lite synd att väcka henne när hon sover så gott..
Har ff lite frågor kring nattmålen..
Hur lång borde natten vara?? Dagen blir otroligt lång när man fyller den med 4 stora SM mål och våran dag slutar inte förän vid 23 -24 sen så upp i tid för att kunna fylla nästa dag med ytterliggare 4 stora mål...
Mattematiken går inte riktigt ihop för oss
Känns som att vi lägger oss för sent om natten för att sen väcka på morgonen för att hinna med målen under dagen/kvällen
Måste påminna mig själv om att det faktiskt är SMEKMÅNAD!! Men så svårt när man vet att det kan bli såååååå bra om man följar SM att slappna av och luta sig tillbaka lite..
Ja lite tankar och frågor..
Tack igen!!
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Har fått en salva som heter JACK NEWMANS ska tydligen vara en riktig specialare.. Bara vissa apotek som tillverkar den. Men jag ska titta på den andra också!
Tack

Tack
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jag personligen tycker du gör strålande. Visst kan du låta henne sova i 3 timmar någon gång om det passar dig och damen. Men att väcka, det är oumbärligt och kommer ge dig ALLA fördelarna.
Att sen starta dagen på samma tid, det är så fint jobbat som du bara kan göra. Vissa kör "vild" smekmånad, andra strukturerad smekmånad. Bara det passar er så tycker jag inte du skall ifrågasätta det något. ATt det blir sena kvällar är det inte så konstigt. De kommer att med tiden bli tidigare och tidigare, jag lovar.
Håller nu alla tummar och tår inför amningen.
Har du läst denna mammas tråd? Är ni inte lite lika i tid?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=24613
Att sen starta dagen på samma tid, det är så fint jobbat som du bara kan göra. Vissa kör "vild" smekmånad, andra strukturerad smekmånad. Bara det passar er så tycker jag inte du skall ifrågasätta det något. ATt det blir sena kvällar är det inte så konstigt. De kommer att med tiden bli tidigare och tidigare, jag lovar.
Håller nu alla tummar och tår inför amningen.
Har du läst denna mammas tråd? Är ni inte lite lika i tid?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=24613
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.