Höjdhopparen:-)

Skriv svar
saroza
Kontakt:

Höjdhopparen:-)

Inlägg av saroza »

Hej på er kära vänner på forumet!
det är väl typ 2 år sen det hördes nåt från mej :) vilket mer eller mindre måste betyda att det går rätt hyfsat :D

jag söker lite trådar här på forumet, men hittar inte just nu nåt riktigt passande, har några frågor som ni säkert lätt kan mej svar på.

Min kära Ted tycker ju att det är såå roligt att hoppa ur spjälsängen hela tiden, han flyger över den som en lätt fjäder!
Jag har bestämt mej för att ta tag i detta, och läste just att jag ska sitta i dörröppningen och syssla med annat. så det blir min minikur då en tid framöver.

en annan sak...ska det alltid vara konsekvent med ingen dricka på natten? jag läste på någon tråd att de har vattenflaska vid spjälsängen, ted dricker inte mera ur nån flaska, men jag antar att det är bättre att vara helt konsekvent och inte ha nån pipmugg med vatten där heller. det har vi inte, men han skulle helst dricka nån slurk saft/vatten eller whatever på vargtimmen.

Annars går det fint (för de som nu råkar minnas mej av nån anledning) Barnen är gulliga och snälla, och sovandet går helt ok, med undantag för lite fnurror här och var. Gäller då min buse Ted, Julia hon sover som en avsvimmad stock 12-13 timmar per natt.

Ibland sover barnen tillsammans i en säng, ibland har dom bäddat på madrasser på golvet..men för teds del blir det ju att man hamnar att sitta där och vakta då innan han somnar..och då hamnar man lätt i nåt träsk då igen.

ni ska ha det så bra allesammans, jag borde inte ha så mycket frågor angående detta :D

ps. om nån vill att jag skickar en artikel per e-post som handlar om mej och förlossningsdepression och extrem sömnbrist, så gör jag det gärna. den är till för att hjälpa andra :D

Kram från Sara
Julia 04.05.2006 (40+6)
Ted 03.02.2009 (40+14)
Sagalinda
Kontakt:

Re: Höjdhopparen:-)

Inlägg av Sagalinda »

:D Hej saroza!

Dexma har en liknande fråga som dig, jag svarade henne nyss:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 23&t=24643

Och frågar du mig om drickat, så är svaret JA - man ska alltid vara lika konsekvent. På natten sover man, på dagen dricker man i samband med mat. Däremellan kan man dricka vatten. Enda undantaget är vid sjukdom - då kan man dricka nattetid, i synnerhet vid feber. Men friska barn ska inte förses med varken vattenflaska eller pipmugg - snart börjar de väl fråga efter frukost på säng mitt i natten också i så fall.. :lol:

Härligt att Julia sover som en stock! :D Jag minns mycket väl vår mejlkurning för några år sedan :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
saroza
Kontakt:

Re: Höjdhopparen:-)

Inlägg av saroza »

hallåja!

ok, jag tänkte det också med drickandet, men det var nånstans här jag läste om nån som hade vattenmugg vid sängen eller nåt...kanhända jag yrar.
ok, jag har då inte gett nåt. Höjdhopparen min börjar ge sej nu, vi får alltid göra en liten omkurning efter små sjukdomar, pga att han har stora körtlar i halsen (hade bl.a körtelfeber nu i vårvintras), så är han ganska länge slemmig efter förkylningar och spyr lätt/ofta, därav hamnar vi ofta in i små träsk.
men jag tog igen en gång tag i träsket på allvar och det har gått bra.
men så skönt att inte behöva ha så djupa och krångliga frågor, utan mest kollar upp så jag är på rätt spår.

Ja julia, hon sover och sover hon. lägger sej på kudden och somnar och vaknar sist av alla i hela huset!

men jag tackar för detta, undrar jag nåt nytt (som jag inte hittar i BB eller SHN-boken) så hör jag av mej!

Ha en fin sommar allesammans ifall vi inte hörs nåt under sommaren!

Sara
Julia 04.05.2006 (40+6)
Ted 03.02.2009 (40+14)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"