Det var längesedan jag var här! (men det är inte så konstigt då vi har en helt fantastisk tjej som verkligen älskar att sova och livet i övrigt
Nu skulle jag dock behöva litet råd! Vår tjej har precis fyllt 2 år och hon har att allt oftare på nätterna börjat ha riktigt jobbiga mardrömmar och är jätte ledsen och förtvivlad!
I natt så började hon vara ledsen vid 01.30, sedan gick det fram och tillbaka tills runt 03.00 då det eskalerade kraftigt och hon var såååå ledsen och förtvivlad. Min sambo gick då upp och ramsade 1 omgång och det lät som hon blev väldigt förvånad men också ledsen..och så började hon ropa efter paaaappa,...paaappa... efter ett tag så lugnade hon ner sig och somnade om men jag hörde att hon sov väldigt oroligt och var litet ledsen fram och tillbaka till fram ca kl 04.00, därefter sov hon tryggt fram till 07.15 när jag gick in och väckte henne.
Vi följer schemastrukturen strikt och vi ramsar alltid när vi lägger ned henne för att sova. Hon har kvar sin spjälsäng och jag kan inte se att det är något annat som vi har ändrat på. Kanske att vi är litet "slappare" vad gäller mellanmålstiderna på em, men frukost lunch och middag är alltid vid exakt samma tid)
Hennes schema ser ut så här vad gäller sovtiderna:
07.15 vakna - (vi får nästan ALLTID väcka henne)
12.00 - 13.30 sova
19.30 sova natt
Jag vill också säga att hon verkligen älskar att sova och springer in till sitt rum när det är dags att sova, både på dagen och på kvällen. Det är ALDRIG något strul, när vi har gäster så blir de alltid lika förvånad att det är så "lätt"
Hur ska vi göra när hon är så ledsen och förtvivlad på nätterna? Hoppas att ni kan ge oss några goda råd på vägen?
Hälsningar
Therese
Passar också på att skicka en varm hälsning till min fantastiska sambo -snart blivande make- som alltid ställer upp för oss och som aldrig har tvekat en sekund för att gå upp mitt i natten och ramsa. Tack för att du alltid finns till för oss