hej.
mina tjejer på 8mån idag sover bra. Somnar in relativt bra efter gröten vid 18tiden.
Men, det är väldigt osäkert hur och om de sover på dagarna. Plus att vi skulle vilja slippa sitta vid deras sida i ca 30 min inför nattning och smeka pannan eller bara låta dom hålla i våra händer/fingrar.
Hur ska jag kura?
de sover på rygg, vänder sig på sidan och burrar in ansiktet i täcket, el det som de har framför sig.
De gillar att ligga som korv i korvbröd. vilket inte funkar så bra längre i vagnen.
Dels börjar de vara för intresserade av det som händer runt omkring plus att de stör varandra mer nu.
Tidigare var det vagnen och promenad som gällde för att få till sömn på dagen.
Vi har aldrig vaggat dom i vagn för att somna, så det kommer (nog) inte funka att göra nu när de är sås tora och inte har så mkt plats i vagnen längre.
De sover i varsin spjälsäng, huvud mot varandra.
Vi sitter på stol och har en arm i varje säng.
Nu lägger vi, läser, sen en ramsa - nu ska nu sova och låter som hålla i handen tills vi börjar kunna dra undan den och bara sitta på golvet nedanför och vyssja, hyscha, för att tillslut smyga ut.
detta tar lite väl lång tid.
Hur ska jag kura?
Ska jag "hitta" på lite själv?
Jag skulle vilja att de kunde somna in mer själva, utan att gråta så fort jag lämnar dom.
Och jag skulle vilja att de vaknade upp utan att gråta.
Någon som kan tipsa mig?
kura tvillingar, som sover ca kl 18- 05
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: kura tvillingar, som sover ca kl 18- 05
Jag föreslår att du börjar med att införskaffa Internationella Sova hela natten (se förstasidan, eller köp i bokhaneln). Läs den, från pärm till pärm, lär och förstå.
Sedan, om och när du/ni fattar beslutet att verkligen kura de små älsklingarna, finns vi här till ert stöd under resans (underbara) gång.
O:) O:)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022