Vi har nu kurat vår lilla Matheo i mer än 3veckor, och det är som natt och dag mot hur hans sov vanor var när vi började! helt underbart!
Det var en del gråt, stök och bök till en början speciellt vid dagslurarna, men nu är det som mest lite bök.
De senaste dagarna så har han dock gått tillbaks lite, speciellt så vaknar han i förtid och vägrar att somna om. Den långa luren på 11/2 timma har han alltid vaknat efter 45 min. alltid.
Han har aldrig sovit en hel natt än, tyvärr. Fast det är ju en stor skillnad mot när vi började då han vaknade 10-15 ggr/natt.
Han har alltid vaknat mellan 4-6, och varit enkel att få att somna om. Han har själv vaknat vid 8a pigg och glad.
Nu så vaknar han oftast kl 01 första gången, somnar om efter ramsa.
Sen vaknar han som en klocka kvart över 6. Och är näst intill omöjlig att få att somna om. Somnar han så sover han otroligt oroligt och snyftar i sömnen.
Han bökar och flyttar runt, slår huvudet i sängen, ja jag vet inte allt han har för sig!
Vad tycker ni att vi ska göra? Vi vill ju verkligen lyckas med det här och att han ska få sin natt sömn. Men det känns som barnmisshandel att låta honom skrika så mkt på morgnarna...Är det så att han bara vill sova i 10 timmar?
Vi blir så tacksamma för svar och lite guidning!
Matheo blir 6 månader den 6e maj....
Schema:
08.30 vakna äta (Men vi får hämta han 08.00 efter mkt skrik)
10.30 - 11.15 sova
12.00 äta
13.30 -15.00 sova (Vaknar alltid efter 45min och vägrar somna om)
15.00 äta
17.00-17.45 sova
18.00 äta
19.30 bad-bus
20.00 godnatt slurk och bus
20.30 godnatt
Mvh
Fam Thomsson
ps. vi har talat så varmt om AW och shn-kuren för våra vänner- med resultat! Vi har fått låna ut boken till ett par och ett annat har beställt den! =)