Drabbad av vargtimmen!
-
annaandersson
Drabbad av vargtimmen!
Kurade lilla Elin för flera veckor sen och allt var frid och fröjd. Nu sedan ca 1-2 veckor sedan har hon börjat vakna ca 4 på natten och är vaken ca 1 timme. Har provat att buffa och ramsa, men det enda som händer är att hon ser hellycklig ut för att man är uppe (jippi, nu blir det nåt kul!)..... Jag kan stå ut med det, hon får hålla på tills hon somnar om. Problemet ligger i att hon för ett himla liv (jätteglad!) och tjoar hej vilt! Storasyster på 4 år ligger vägg i vägg, och henne vill jag inte ska bli väckt. Så därför har jag - helt felaktigt, jag vet - lagt henne hos mig hela nätterna igen för att det inte ska hända. Vad ska jag göra för att få bukt med det? Ska jag resolut flytta in henne i sitt rum igen och chansa, eller ska jag vänta tills det har gått över (sista nätterna har hon bara sovit oroligt, inte vaknat helt) och sen flytta in henne? Hon somnar själv snällt utan problem på kvällen, och dagslurarna fungerar bra annars. Tips och råd eftersökes!
Mamma till Elin f?dd 050615, kurad vid 4,5 m
Hej!
Men...
hon var ju kurad...Du visade henne vad som gällde och allt flöt på!
Då ska du ju inte ha henne hos dig igen! Då lär du ju henne att allt med kuren var fel och farligt...
Nya tag, börja om med ny kur nu. Som du skriver - helt resolut!
Lycka till!
kram anna
Men...
Då ska du ju inte ha henne hos dig igen! Då lär du ju henne att allt med kuren var fel och farligt...
Nya tag, börja om med ny kur nu. Som du skriver - helt resolut!
Lycka till!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
annaandersson
Jag vet, jag vet!
Jag vet att jag gjorde helt fel som tog in henne till mig igen.... Kände mig helt enkelt så in i bomben trött, orkade inte springa och buffa/ramsa och samtidigt känna stress för att storasyster skulle vakna. Ska jag vara helt ärlig har jag varit alldeles för bortskämd med båda mina barn hittills. Jonna (nu 4) började sova hela nätterna av sig själv, och lilla Elin räckte det med att fixa till maten dagtid (fem mål/dg i st f per dygn) och kolla klockan lite bättre på dagslurarna för att hon skulle komma till ro bättre på nätterna. Men nu har jag fått igen lite, så därför känner jag väl större stress(?). Men du har helt rätt, jag ska börja lägga henne i sitt rum igen, vore väl nästan lagom åt mig om det är svårare den här gången... :/
Tack för ditt raka svar, det behövde jag!
Tack för ditt raka svar, det behövde jag!
Mamma till Elin f?dd 050615, kurad vid 4,5 m
-
annaandersson
Kompletteringsfråga...
Kan en lösning vara att ställa in en resesäng i mitt sovrum, så hon får sova sjäv, men ändå inte stör storasyster, tills jag fått ordning på det här? Eller borde jag köra hårt och hålla tummarna för att jag inte har TVÅ barn vakna kl 4 på morronen??
Mamma till Elin född 050615. Nästan kurad, men tagit två steg bakåt igen!
Mamma till Elin född 050615. Nästan kurad, men tagit två steg bakåt igen!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Bestämmer du dig för att verkligen kura - se mitt andra svar
Men du kan inte börja i den änden
Lycka till
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annaandersson
Vad har du Anna för råd...
Ang vargtimmen? Hur ofta bör man gå in och buffa/ramsa? Och självklart har du rätt ang störningen!
Är det svårt att få ett barn att börja sova på mage när det är 6 mån? Kära jestanes, när jag var inne i verktygslådan och läste så lät allt så lätt! Du kan väl komma hit?? Jag bjuder på helpension!
Skämt åsido, jag kommer nog att terrorisera dig en del den snaraste framtiden, Anna!
Stor kram till dig för din omedelbara hjälpsamhet! Och god jul!
Mamma till Elin född 050615, borde snart vara kurad!
Stor kram till dig för din omedelbara hjälpsamhet! Och god jul!
Mamma till Elin född 050615, borde snart vara kurad!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Om vargtimmen kan du t ex läsa i Tips på vägen. Var en duktig flicka nu
Och nej, det är inte svårt att vända en sexmånaders till mage. Försök får du se
Visst, det kan krånglas allra först, men det är det lilla, det. Har en liten älskling väl fått korn på magläget är det det som gäller i fortsättningen
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022