Nu är våran kära skatt precis fyllda 4 månader. Den magiska dagen då vi tänkt börja kura närmar sig. Vi ska endast behöva sätta datum och det snaaaaaaaaaaaart. Vi är nämligen helt slut här hemma efter en hel del diskonätter
Våran skatt har följt standardmodellen sedan hon var dryga 8 veckor och det har fungerat över förväntat. Hon sover då hon ska och äter en hel del under dagen. Det är ca 4 timmar mellan måltiderna och äter även smakisar och gröt två gånger om dagen. Mat får hon så att det räcker och blir över.
Vi matar under en hel timme och då truggas det.
Lovar!!!
Ändå kräver hon mat nattetid.
1 gång äter hon fortfarande under natten och innan/efter maten är det gnäll, gnäll, böck och gnäll. Hon sover till att börja med på rygg och vi ändrar läge när hon börjar vrida på sig under natten. Därefter sover hon på mage med andningslarm.
Hur kan det komma sig att hon är hungrig?Hon ligger över sin kurva ordentligt. ( avskyr BVC kurvorna) och enl sköterska här om dagen så behöver vi inte ge henne mer mat utöver det hon får. . .
Ska jag lägga till något i maten i den sista frallan med mat?
Rapsolja? Välling?
Magläge med en gång? Då börjar hon väl vrida på sig med en gång. . .
Ush jag är bara så ledsen.
Sömnbristen har gjort mig arg och elak mot mig själv.
Jag VET att hon behöver kuras och det nästintill omgående.
Ville mest bara skriva av mig här inne.
Ni är så goa och fina mot varandra och det är en fröjd att gå in här varje dag. Konstigt att ett så underbart forum kan kritiseras å mycket.
Medans forum på familjeliv där mammor rent ut sagt mobbar ut varandra och varandras barn räär så pass poppis.