en fundering

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

en fundering

Inlägg av maria1984 »

Va på stan i söndags och kollade lite i affärer. vi åkte in så att Elias skulle sova där kl 14. han sommnade och vi traskade. Efter en halvtimme så kände vi oss färdiga, Elias ska ju sova en och en halv timme, hur skulle jag göra då

A: Som jag gjorde: jag satte honom i bilen snabbt in med vagnen, Hela vägen hem så låtsades jag inte om honom, väl hemma så la jag honom i vagnen igen och vagnade (jag vet att det va fel men han behövde sova). Han va jättepigg :shock: och undrade vad mammsen höll på med. Efter en halvtimme så sommnade han och fick därför marginalkvarten att sova färdigt på.

B: gått klart hans sovtid i stan.

C: Inte åkt in till stan när han ska sova, vilket jag tycker han gör hela tiden.

Vad hade ni gjort???
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!
Är nog inte rätt person att svara på din fråga, MEN jag tycker du skötte det galant, med marginalkvarten osv...

Jag har gjort som du nån gång, fast då har jag burit in henne, klätt av henne under tysnad och lagt ner hon i sängen ( gillar inte att sova i vagn ) och det har åxå funkat....

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag brukar också laborera med kvartar. Blir något pass kortare just för att vi är på stan eller pga BVC-besök, så lägger jag gossen en kvart tidigare nästa sovpass samt låter honom sova en kvart längre - dvs använder vid nästa pass båda marginalkvartarna. Om det behövs, vill säga. Om han vaknar vid det senare passet vid vanlig tid - och inte behöver den sista kvarten extra - tar jag upp honom. Då brukar han ligga och jollra i sängen - en klar indikation på att han har sovit färdigt.
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej måste fråga dig paivi
jag tittade på era bilder
va inte det varbergs bb
vi e från falkenberg så jag tyckte jag kände igen det
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Gäst

Inlägg av Gäst »