Vi kör Gina Fords schema för 5-6 mån. rakt upp och ner:
07:00 - God morgon, amning;
09:00 - 09:45 - förmiddagslur;
11:00 - grönsakspuré + amning;
12:00 - 14:15 - middagslur;
14:30 - mosad frukt + amning;
18:00 - gröt + amning;
19:00 - God natt;
21:45 - nattmål amning (kommer att fasas ut så fort tjejen äter ordentliga portioner med fast föda under dagen, vi började med smakisar för 2 veckor sen).
J sover bra under sina dagslurar och somnar utan problem på kvällen. Nattmålet går väldigt snabbt och hon somnar om på direkten. Tyvärr har hon aldrig sovit hela vägen till kl.6. När vi införde schemat vaknade hon 6:30 - 6:45, men nu sover hon sällan efter kl.6. Hon är glad när hon vaknar och snackar med sig själv och blåser bubblor tills hon blir uttråkad och då skriker hon gällt (det är inte gråt utan verkligen ett gällt skrik som låter som om en fjortistjej som har sett en spindel ungefär
Först skyllde jag på att vi eventuellt störde henne, så vi flyttade henne till ett eget rum. Sen skyllde jag på morkläggningen - jag var inte helt nöjd från början. Vi har åtgärdat detta men inte har det förlängt sömnen.
Nu har vändcirkusen också kommit till stan, så jag har flyttat till Js rum för att kunna vända henne snabbt och tyst utan att öppna dörren och släppa in eventuellt ljus. Funkar mitt i natten, men efter kl.5 kan man nästan stå bredvid sängen utan att gå någonstans
Snälla hjälp?