När min son var ca 3 månader gammal kurade vi honom enligt SM metoden, och det fungerade utan problem. Det var ca 2 år sedan och nu har han fått en lillasyster som inte är lika lätt att kura. Jag ammar inte eftersom jag inte hade ngn mjölk.
Hon föddes stor ( och jag gick inte ens över tiden) så hon har ätit som en häst från början, MEN hon somnar efter halva flaskan och är omöjlig att väcka. Jag har försökt allt, det går bara inte att hålla henne vaken. Fick tipset att lägga henne på ett bord eller golv, men hon förblir sovande...
Nu är hon 1 månad och 1 vecka och hon har mer vakentid men eftersom vi har kommit in i en dum cirkel där hon småäter och sover korta perioder så har jag fastnat, jag får det bara inte att fungera med kuren.
På nätterna sover hon bra, med ca 3 timmar mellan men ibland har det gått upp till 5 timmar mellan måltiderna. Men våra dagar ser ut följande:
Äter lite, somnar till och vaknar efter ca 30 minuter. Jag har henne i vagn och vagnar henne men hjälper inte, och det är ju hungern som säger ifrån. Om jag lyckas hålla henne vaken efter att hon har ätit, får hon ibland i sig en hel måltid och då håller är hon med under ca 2 timmar, får en liten slurp och somnar gott i vagnen men vaknar ändå efter ca 30-45 minuter.
Nu är jag trött och vill få detta att fungera men jag vet inte vart jag ska börja... jag e fast!
Tacksam för hjälp...
Pss...Och tack och lov för att vi kunde kura sonen som liten sover han fortfarande hela nätter...