Wille 18 mån med fnurra.

Skriv svar
SarahWard

Wille 18 mån med fnurra.

Inlägg av SarahWard »

Hej.

Fortsätter på min gamla tråd trots att Wille nu är 18 mån och sömnfnurror har uppstått.

Han vaknar o sätter sig upp i sängen, gallskriker... Min attityd har inte varit den bästa det vet jag. Har ramsat, spelat musik o buffat.
Det verkar bli värre av att gå in i rummet överhuvudtaget.
Tror det är dags för en liten minikur.. Har läst på forumet men är lite tveksam trots allt.

Att buffa är en omöjlighet med en stor kille som Wille likaså solfjädern.. Eller har jag fel, använder ni dessa verktyg på de större? han rullar, sliter sig ur mina händer o blir om än mer upprörd.

Läste i ett forum att man ska gå in vid första pip första natten o lägga tillrätta o sedan ramsa ut o sedan fortsätta så natt 1. Sen enligt SHN natt 2 mm.. Men när jag tillrättalagt o ramsat ut lär inte W tystna utan protestera.. Ska jag då avvakta o sedan gå in o lägga till rätta efter en stund med ramsa ut.. Pust jag är så ringrostig eller snarare okunnig då W har följt BBboken från början..

Tips mottages gärna till vår förtrotskille som dessutom ska bli storebror till hösten. Vill ju att han ska föregå med gott föredöme till sitt nya syskon o visa att i vår familj där sover man minsann om nätterna... :lol:

Tack på förhand!
Mamma till 2 små killar
William 20091111
Jacob 20120105
SarahWard

Re: Wille 18 mån med fnurra.

Inlägg av SarahWard »

Hej på er. Såg att den var flyttad hit.

Ännu en natt med uppvak kring midnatt o sen är det ett rent h.vete fram till 03.00 då han somnade som en sten för att sedan väckas kl 07.30 då det var dags att åka hemifrån. Välling blev nödlösningen inatt efter 3 timmars knorr o bök. Gjorde första inget då det bara var ett skrik rakt ut o sen tyst.. Killen är även glad emellanåt o sitter o leker med sina gosedjur men blir sen arg som ett bi när han inte somnar om.

Please vad gör jag!!?? är helt slut efter dessa nätter.

Ska jag kura? In o lägga tillrätta o ut med ramsa vid minsta pip?
ser fram emot svar!
Mamma till 2 små killar
William 20091111
Jacob 20120105
Sagalinda
Kontakt:

Re: Wille 18 mån med fnurra.

Inlägg av Sagalinda »

Hej SarahWard!

Grattis till bullen i ugnen! :D

Ja, visst är det oftast så att det blir värre av att gå in i rummet då ett kurat barn fnurrar. Detta visar att de egentligen vet vad som gäller, och att din närvaro stör. Eftersom du är inne på att minikura tycker jag du kör en sådan så ska du se att det snart blir ordning på torpet! Kör kuren som vanligt men börja från natt 2 - detta innebär att du inte alls kommer att gå in i rummet, eftersom det bara blir värre. Du kommer istället att använda ramsan. Direkt vid första pip så är du utanför dörren och ramsar betryggande. Upprepa vid behov. Försök få till stånd en dialog! Bekräfta honom då han tystnar (varpå han säkert drar igång igen) och fortsätt tills du får sista ordet. Ramsa flera verser, se till att överrösta honom, följ principen "som man ropar får man svar". Det spelar ingen roll om det blir 24 verser!

Andra natten avvaktar du lite innan du ramsar, och tredje natten avvaktar du ännu mer :wink:

Jag håller tummarna för att det ordnar sig!

PS Har han just fått MPR-sprutan? Den brukar ställa till ett elände för många, bland annat vad gäller sömnen. Det står till och med i bipacksedeln!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"