Dags att ändra schema?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Dags att ändra schema?

Inlägg av Tessan »

Hej hej
Ett par dagar har Emma varit en aning arg och ledsen vid läggningarna på dagarna. En del gånger har det tagit upp till en kvart innan insomning.

Sen sover hon hela luren utan att knysta men i 2 månader har nu Emma sovit som en klocka på dagarna. Jag har bara lagt i vagnen eller sängen, ramsat och hon har somnat. Därför undrar jag om det redan nu kan vara dags att dra ner lite på sömnen.

Funderar på om jag ska ändra schemat till
7 Välling
9.30 Frukt eller gröt?
10-12 Sova
12 Lunch, mat och frukt
15-15.45 Sova
16.30 Mat. gröt?
18.30 Nattslurk, välling
19 Sova

Vad tror ni? Är det för tidigt ännu :-k att dra ner till 2 lurar och lite mindre än 15 timmar eller är det något annat som spökar?
Kan det hänga ihop med att hon numer har en GRYM aptit :P :D
Kanske mer mat?
Tycker dock att jag ger henne massor.
Hrm.. :-k :-k
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tycker kanske det låter aningens tidigt! Men visst går det, om hon bara orkar. Du kan ju alltid gardera med en femminuters vid akut behov.

Innan du ändrar schema tycker jag dock du ska låta det gå en vecka till. Studera henne då, anteckna och se om saker och ting upprepas konsekvent eller om det bara var en tillfällig liten svacka :idea:

Mat ska hon ha :lol: Lite fett hjälper upp mättnaden (smör i gröten :?: ).

Och så tycker jag inte du ska vädra spöken där egentligen inga finns :shock: :lol: Lilla älsklingen växer. Saker förändras. Hon håller på att bli en stor flicka :lol: Då kanske man tar en kvart extra på sig ibland att somna eftersom lilla huvudet är så fullt 8) :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ha ha :lol:
Ja hon håller verkligen på att bli världens största och sötaste tjej :heart: :heart:
Det var ingen som sa till mig att det skulle göra så ont att få barn. Herrejösses så mycket jag älskar min Emma. Jag får separationsångest när hon ska sova vid 7 för då är det så lååång tid kvar tills hon vaknar.
:heart:
Tack tack Anna för att du finns :wink:

Jag ska lugna mig en vecka till och se! Ska nog försöka ge lite mer mat också och se om det hjälper till!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"