Idag vaknade han kl 5 och var vaken ända till kl halv 7.
Han har vaknat vid 5 flera gånger men då har han ganska snart somnat om igen.
När kl var ca 20 i 6 gick jag in och bytte blöja på honom eftersom han inte verkade kunna somna om.
Han har nästan alltid bajsat när jag tar upp honom.
Han låg som vanligt och pratade en stund när han vaknade men sedan skrek han mest i ca 1 timme.
Kurar Eliot 6,5 mån
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Kurar Eliot 6,5 mån
Hej Cori,
Jag hade gett "lösande" mat på fm om jag vore du så han lättare bajsar på dagen än i vargtimmen. Typ Päron, katrinplommonpure och Kiwi är det som är mest lösande.
Sen ge omogna bananer, äpple och blåbär på kvällen innan läggning så det stoppar lite inför natten.
Det tar några dygn med detta men det kan funka.
Tänk på att när du byter så byt i mörker och med pyttelite ledljus från dörren. Allt för att störa så lite som möjligt. Prata inte säg inget. Gå med ramsan.
Jag hade gett "lösande" mat på fm om jag vore du så han lättare bajsar på dagen än i vargtimmen. Typ Päron, katrinplommonpure och Kiwi är det som är mest lösande.
Sen ge omogna bananer, äpple och blåbär på kvällen innan läggning så det stoppar lite inför natten.
Det tar några dygn med detta men det kan funka.
Tänk på att när du byter så byt i mörker och med pyttelite ledljus från dörren. Allt för att störa så lite som möjligt. Prata inte säg inget. Gå med ramsan.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Och så kan du fetta in rumpe stumpen ordentligt inför natten med massor av zinksalva. Då brukar inte bajset störa barnets sömn.
Värme!/Luvisen
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Hej!
Ok, jag ska testa detta!
När jag tänker efter så har hans bajs faktiskt varit ganska löst det senaste. Innan så hade han fasta små kottar
och då bajsade han inte på natten även om han vaknade.
Byter gör jag i sängen, i mörkret, utan prat!
Ok, jag ska testa detta!
När jag tänker efter så har hans bajs faktiskt varit ganska löst det senaste. Innan så hade han fasta små kottar
Byter gör jag i sängen, i mörkret, utan prat!
<3 Cori <3