standardmodellen för en 6 veckors bebis.

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
JennyStar

standardmodellen för en 6 veckors bebis.

Inlägg av JennyStar »

Hur kan en standardmodell se ut för en 6 veckors bebis hur länge ska de va vakna och hur länge ska de sova. Kan det vara typ vaken 1,5 till 2 timmar sedan sova 2-2,5 timme? Och när de vaknar ska man ge de mat men ska man också ge när de ska sova när de varit vaken 2 timmar ungefär? Och sedan måste se somna själva för min dotter blir så ledsen då =(
videunge

Re: standardmodellen för en 6 veckors bebis.

Inlägg av videunge »

Hej och välkommen hit! och grattis måste jag få säga :D :heart:

jag är bara vanlig mamma som förut kurat min äldsta och nu standardmoddelerar sonen. Här finns mycket bra stöttning och hjälp att få. Har du barnaboken? annars rekommenderar jag att du skaffar den. Där står det mesta tycker jag och är bra att ha med sig många år framåt. :D

här på forumet finns en bra länk under "klistrade favoriter" som heter "standardmodellen ett kompendium 0-2 månader" (kan tyvärr inte klistra lika fint som de vana på forumet. hoppas att du hittar ändå... :oops: ) Den är jättebra att läsa. :!:

Som du säger kan det handla om upp till 2 timmars vakentid, men vissa små skruttar kanske bara orkar en timme vissa pass. Det är viktigt att inte bil övertrött (tro mig vi har testat :oops: ) man får känna av helt enkelt.

Men sikta på mat mat mat och mer mat! Det r lättare att somna gott om man är mätt och nöjd och har haft rejält roligt när man var vaken. :D Det finns ju också verktyg att använda för att hjälpa den lilla till ro och dem kan man ju givetvis använda.

Du får förmodligen ännu mer hJÄLP av proffsen här men det är ju något att börja med.

kram :heart:

Förresten gå in under kontrollpanelen och lägg till barnets födelsedatum under signatur så ser de som hjälper lättare hur gamalt barnet är :wink:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Clara Cecilia

Re: standardmodellen för en 6 veckors bebis.

Inlägg av Clara Cecilia »

Hej JennyStar och välkommen till Späda och Små!

Vilket förträffligt svar av videunge! Precis så är det.
Här kommer länken :D om Standardmodellen.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=14070

Och precis som videunge skriver så rekommenderar vi Barnaboken- det är utgångspunkten för våra gemensamma erfarenheter och kunskaper som vi förmedlar här.

Låna på bibblan eller beställ bums på http://www.annawahlgren.com/index.php/s ... nska/books

Den är en god vän åtminstone 16 år framåt kan jag lova. Helt ur hjärtat!

:heart:

Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"