Hej, hmmm.... ja du det är en bra fråga...
Vi kanske kan säga att ni kört standardmodellen och har dagstrul enl. den.
Men en 5+6 mån behöver 15 tim sömn/dygn och jag får ihop 14-14,5 tim. Så han får dessutom för lite sömn/dygn sett.
En 7+8 mån behöver 14,5 tim sömn/dygn.
så steg 1 skulle kunna vara att lägga 30 min tidigare på kvällen så slipper ni rodda så mycket i schemat om det passar barnet.
Sen tycker jag nog att sista luren ligger nästan 1 timme för sent. Lite för tätt inpå natten. Så den kan ni med fördel lägga 1 timme tidigare.
Min erfarenhet med 6 mån är att de är väldigt aktiva och behöver mycket social delaktighet och ålträning. Ålträning 5 min/10ggr/dag ordineras så kroppen hinner bli trött nog.
Sen är det dags för MER MAT. En 6 mån är nästan omättlig. Det är många som vittnar om att deras barn äter både en och två burkar till lunch och middag. samt gröt och välling. Jag Precis när min son var 6 mån sov han oroligt och dåligt. Gav honom innan långluren och innan natten mosad banan. Det innehåller tryptofan som är ett förstadie till melatonin och det sover man gott på. Så ge gärna lite mosad banan innan långa luren och öka på maten.
När jag tänker efter så flyttar jag er till Späda och Små där man kör standardmodellen och det verkar ju ni i princip faktiskt ha gjort med er son.
Lägger in länken till våra favoriter. Där hittar du mer info om 6-mån om du ser efter.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=14070