Fastnar jag?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna Maria

Fastnar jag?

Inlägg av Anna Maria »

Har skrivit här igår och idag (Nu verkar inget funka...?) och läst så mycket jag orkat här. Nu till min fråga: underbara Anna :heart: skriver lite här och där att barnet ska lugnas med solfjäder (eller buffning om det passar) och vara helt lugn och avslappnad för att kunna sova. Det förstår jag - MEN jag är så rädd för att fastna 8-[
Lilla hjärtegullet röjer runt rätt bra, men det går ganska bra att solfjädra ned henne på natten fast det brukar hjälpa med endast ramsa, men däremot vid läggning är det värre. Hon vrider sig som en mask och upp med rumpan i luften (sover ofta så). Kan ta oändlig :wink: tid att få henne avslappnad och jag är rädd att fastna.
:?: :?: :?:

Frågor och mer frågor :)
Kram på er
ANNA, mamma till Sarah 5? ?r (tyv?rr inte kurad och en enveten nattvandrare ;-)) och Sofia 11 m?nader som kuras f?r fullt!! :-))
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det här är ju en gammal dam :lol: Hon kan slappna av själv. Låt henne härja. Lägg tillrätta, avsluta med (mycket kort) solfjäder som markering, och gå därifrån med ramsan och avsluta ramsan utanför och på väg bort. Tjuvlyssna sedan men störta verkligen inte in :!: När hon sovit tio minuter inte tjugo, kan du lyfta rätt och lägga på.

Man gör så lätt dessa två fundamentala misstag:

1. man tror att lilla ungen är komplett nyfödd och hjälplös,

2. man tror att SHN-kuren är en statisk historia där allt ska vara likadant varje gång. Och man tror att det är KRIS varje gång något hörs.

Men för att lilla älsklingen ska kunna (fortsätta) göra framsteg, krävs att ni gör "baksteg" - först, och kontinuerligt. Så gör det :!: Ramsan ska ta över, vare sig den vill eller inte, höll jag på att säga. Se till att det är den som gäller :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"