Hon skriker så det låter som man har ihjäl henne och svetten rinner, tårarna sprutar, och näsan rinner. Hon kastar sig runt och slår i fruktansvärd ångest, det känns som att man gör övergrepp på henne varje gång hon blir förkyld och det är ju inte så sällan.
Vi vet inte varför hon är så här, vi har aldrig gett upp för att hon skriker så att hon har sluppit alvedonen etc, hon har aldrig blivit skadad eller att något ha gått fel. Hon har ju en grym intregritet och jag kan säga att läkarna sitter och darrar av rädsla på BVC när det är dags att ta spruta eller göra mindre saker som att väga/mäta.
Jag var i en skoaffär häromdagen och dom skulle mäta foten och hon fick helt spel igen. Det blir bara värre och värre desto äldre hon blir så snart kommer vi väl få ta narkos om hon ska få en spruta
Hon har varit såhär sedan hon föddes men det blir som sagt värre. När hon skriker så har vi talat lugn med henne och håller henne bestämt men har aldrig tagit hårt i henne. Efter att hon har fått medicin så har vi lyft upp henne och sjungit hoppa olle olle och studsat runt i rummet.
Nu undrar jag, är det detta som har blivit fel???? Att vi har dullat och dallat med henne för mycket. Hur ska vi göra och framförallt Hur ska vi bryta mönstret???
Hon har en lillasyster som är fem månader och hon ligger och skrattar när hon får alvedon och kan bli lite ledsen när hon får näsdroppar men absolut ingen fara så något rätt gör vi ju trots allt.
Hoppas någon vet hur vi ska lösa detta för det är helt fruktansvärt att inte kunna hjälpa henne och det är ju givetvis hemskt nervöst så fort vi måste ge henne något för det har ju pågått så länge nu.
// FF