Hej!
jag måste erkänna att jag känner igen det där...!

Morgontiderna varierar lite....först 7, sen 6.45, 6.30 och sen 6. Nu tycker vi 6 är lite väl tidigt och försöker få honom att gå upp lite senare... Men lilleman (10mån) är sååååå trött på kvällen att vi har gått från 19 till 18,15/18.30. Känns inte heller bra för pappa kommer hem 17.15/17.30 så de hinner knappt träffas...
Hur ska man göra?????
Men mammut maria: en fråga: (eller någon annan!)
När arvid vaknar (ibland 4,ibland 5.45) hur ska man bära sig åt för att väcka honom? vi hinner ju aldrig det! då får vi väcka honom 5.30!!! Blääää....

förut ramsade vi så fort han vaknade till och gav antagligen för mycket aktivitet

så nu har vi dragit ner på trafiken. Han har börjat vakna lite oftare på vargtimmen igen (kurade för ca3-4 mån sen), så igår ramsade vi inte ens när han vaknade vid 4 utan lät honom va. Det var lite lugnare men han somnar ju inte om!?!? han lät, tyst, lät ,tyst,lät osv. När det gått 1 tim(det var inte direkt kris) så gick mats in och solfjädrade honom ett tag tills han blev lugn och tyst. sov kanske 10 min och sen började han´igen... efter ytteligare 30 min gick jag in och solfjädrade, men han somnar ju inte om i alla fall!?!? tillslut hade han varit vaken i 2 tim (ingen ovanligehet när han vaknar på vargtimmarna

) somnade sedan kl 5.45 och vaknade 6.15. Egentiligen kanske vi skulle ha väckt honom kl 6, men man hoppas ju på att han ska sova 1 timme i alla fall, man är ju så rädd om hans sömn att det ibland känns taskigt att väcka....
Oj, det här blev mycket! känner mig lite snurrig!
Men tillbaka tillfrågan: hur bär man sig åt att väcka ett barn som vaknar så tidigt och tar väldigt lång tid på sig att somna om, om det överhuvudtaget somnar om??? ska jag låta honom hållas tills han somnar om, oberoende på hur lång tid det tar?
MEN det känns inget bra att han ligger vaken sååå länge, jag undrar varför han gör det?! och varken jag eller mats kan heller sova då och man har ingen lust att gå upp och göra ljud kl 5 på morgonen!!!
tacksam för svar! kram jessica