Jag har en nyfödd liten prins på 4 dagar och en 2 åring som kurades vid 6 mnd ålder. Nu vill jag såklart köra SM på lilleman, men det går sådär. ( Ja, jag vet 4 dagar och ingen ko på isen, men bättre att göra rätt från början
Jag försöker alltså inför programmet äta 2 ggr första bröstet, med rappaus, skötning och umgänge och mat ur bröst nr2 2 ggr + knockoutslurk.
Problemet är att vi kommer aldrig till knockout. Jag kan amma i 3 h i sträck, utan att han är nöjd. Mjölk finns, han får inte somna under matning men tillslut orkar jag inte. I natt sov han bredvid mig och åt hela tiden, utmattad som man blir efter 4 dygn utan sömn. Han är en stor kille som kräver mycket mat, men detta funkar inte. Jag ammar hela tiden, och då menar jag hela tiden, mer eller mindre. Jag fick två timmars sömn i fm det är allt.
Vad kan det bero på? Jag har funderat på om det kan vara att jag ammar med amningsnapp, att han inte får i sig nog med mat. (För mjölk har jag, det flödar).
Eller att han är en bebis med enormt sugbehov. Därför har napp idag införskaffats och den gillade han, men det är inte bara det.
Har också provat att pumpa ur och ge honom, vilket går betydligt fortare plus att jag då VET med säkerhet att han fått i sig. Utan resultat. Han vill ha mer.
Vad ska jag göra?