Ny här med lite frågor!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kajsa30

Ny här med lite frågor!

Inlägg av Kajsa30 »

Hejsan! Jag har en liten tjej på 3,5 månader. Hon har sovit väldigt bra nästan ända sen hon föddes. Vi har lagt henne vid 17.30 på kvällen vilket är mycket tidigare än vad vi lagt de andra barnen när de var små, helt enkelt för att hon är helt slut då pga av att hon sover så dåligt på dagarna. Sedan vaknar hon en eller två ggr och äter för att sedan somna direkt igen. Tycker inte om att ta upp och ge mat på natten men hon har även haft en långdragen förkylning som gjort att hon har svårt att sova (ligger för övrigt på mage i egen säng i vårt sovrum)
Vi har ingen struktur alls för dagen, ibland sover hon tre timmar i ett streck och ibland kan hon sova så lite som 40 min på en hel dag, vad göra?
Dessutom kommer hon inte upp i de mängder välling på en dag som jag läst att de ska få i sig, på ett dygn äter hon kanske mellan 600-800 ml. Hon väger ca 6 kg. Kan man ändå försöka köra shn, eller ska jag invänta att hon äter mer och blir kvitt sin förkylning??
Hoppas någon kan hjälpa oss! Kajsa och Nelli
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej och välkommen
:P
Läs på ordentligt (allt finns här på sidorna) och sätt igång. :thumbsup: \:D/

Lycka till, den stora massan finns här för att hjälpa och stötta. :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!
Jag är nog inte rätt människa att svara helt på din fråga, men angående om ersättningen tycker jag att hon äter helt ok...*ler*

Min lilla åt omkring det hon åxå i den åldern, kom inte upp i 1000 ml, men så länge de ökar i vikt och mår bra så är det ingen fara...;)

När jag körde shn-kuren på min dotter så började med att hon åt lite sämre till att börja med, sen efter ett tag började hon äta som en häst... :D

NU äter hon oss snart ur huset, så jag tror att du kan börja med shn-kuren, hon kommer att börja äta mer...men det där med förkylningen, jag vet inte om du ska vänta eller börja angående det, kanske nån annan kan svara...

Ett tipps är att vara så påläst att du kan boken baklänges, + att dvd kan du utan till, då fixar det sig;)

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Carina 71 :D Tack, lillan :D

:D Välkommen är du :lol:

Jag skulle rekommendera Standardmodellen först och främst. Styr in den (med mat, mycket mat och ännu mera mat) och hyfsade sovtider både dag och natt, så behöver du inte kura i stor stil. LIvet blir enkelt :!: Om du bara tålmodigt ger Standardmodellen en vecka till att börja med innan du ens drömmer om att ifrågasätta, så kommer livet att ljusna enkelt och vackert :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kajsa30

Tack för era svar...

Inlägg av Kajsa30 »

Inatt sov hon hela natten... :D . Somnade vid 18.30 (fick henne faktiskt till att sova hyffsat på dagen) vaknade sedan till en gång vid 22 och skrek men jag buffade henne lite så somnade hon om och sov ända till 06 där satte förkylningen stopp för sovandet, men jag är nöjd ändå. Gjorde jag rätt som buffade henne trots att jag inte har nån ramsa eller så?? Eller ska jag låta henne vara helt?
Kajsa o nelli
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Klat du gjorde rätt. Du hjälpte henne.

Hänvisar till mitt tidigare svar :idea: Man kan inte riktigt längre gå dag för dag (och natt för natt), man måste ha ett mål i sikte, en avsikt och en plan :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"