han är så trött på kvällen!!! hur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

han är så trött på kvällen!!! hur

Inlägg av arvids mamma »

Halloj allesammans! :D
Här kommer ytterligare en fråga från frågvisa mej!! :wink:
Har ni upplevt det bättre eller sämre att lägga långa luren 90 min på förmiddagen (9.30-11.00) eller eftermiddagen (14.00-15.30)????

just nu sover arvid långa passet på förmiddagen , men han blir ju otroligt trött på kvällen i och med att han är vaken från 15.00 till läggdags som nu verkar bli runt 18/18.15!!!!
Jag tycker att det är lite väl tidigt, för han hinner knappt träffa pappa som kommer hem 17.15.... Men lilleman är så trött att han är speedad och gråter...så hur gör man ? Jag kan ju inte lägga honom tidigare?! :shock:

Tacksam för svar!! :D
kram jessica
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Du kan lägga in en liten 5-minutare, t.ex vid 16.30-tiden, det brukar lösa det hela. :wink:
Klocka exakt 5 minuter, sedan väcker du honom.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
arvids mamma

Inlägg av arvids mamma »

JTack anna! ag har försökt med det, men han har jättesvårt att komma till ro. :( Enda sättet kan vara att lägga honom i vagnen och gå ut och gå...? Efter kl16 har han svårt att somna...ska man kanske lägga honom i alla fall och låta honom grymta lite tills han somnar? :?:

Men vad säger ni om långluren? em eller fm? eller ska jag kanske ha kvar 3 lurar? (10mån) Han är jättetrött kl 8 (vaknar &), 12 och 15 (hans gamla tider...) Någon bra idé?

ÄR DET BARA JAG SOM TYCKER ATT DET ÄR SVÅRT ATT FÅ TILL ETT SCHEMA SOM ÄR BRA FÖR BEBIS OCH FAMILJ????
mammaT

Inlägg av mammaT »

Hej!

Noah är lika gammal som Arvid.
Han har tidigare sovit 19-07
9.45-10.30
13.30-15
Det funkade bra, han somnade snabbt och jag fick nästan alltid väcka honom när det var dags att vakna. På förmiddagen var han väldigt svår att väcka, det blev nästan alltid en timmas sömn. Dessutom är han nästan alltid vaken mellan 30 -60 min under tidig morgon, utan att bli ledsen. Nu testar jag två en-timmas pass 9.45-10.45 och 14-15. (Alltså 30 min mindre per dag.) Ska se om det kan få honom att sova hela natten.

Långt pass på fm eller em spelar ingen roll. Gör det som passar er och honom bäst.

Ett tips för trötta barn på kvällen är att bada, det är mysigt och håller tröttheten borta!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"