Hej,
MamMalin skrev: Känner bara att man vill komma rätt med lilltjejen så hon slipper storebrors slingriga första månader.
Vi är många här som stått på näsan pga tanken "NU ska Allt bli rätt från Början" och så blir man överambitiös... Jag stod på näsan rejält kan jag säga

.
Smekmånad är smekmånad, jobba lugnt. Lyssna och styr mjukt.
MamMalin skrev:
Har tyvärr svårt att se mönster för dagarna. Hon vaknar nästan alltid vid 8. Sover gärna ett längre fm-pass. Jag brukar väcka efter 2,5h, är det bra?
Ja, att väcka efter 2,5 är bra. Lättast tycker jag det är att räkna vakentimmar dvs Max så här mycket får liten vara vaken!
MamMalin skrev:Nu har vi hamnat i Det Stora Kvällstrasslandet. Lyckas inte buffa henne till ro och knock-out-slurk passar sig inte utan hon skriker vid bröstet. Kan man förebygga kvällstrassel? Jag försöker göra spännande dagar för att slippa nattklubb…men de kanske är för spännande?
Kvällstrassel är övertrötthet. Eller hunger. Men oftast övertrötthet

. Förebyggs genom att lägga tidigare vid alla lurar tidigare på dagen - såna små kan bli övertrötta på 0,8 sekunder. Gäsp, knida ögat - bums i säng, även om det bara gått 1,5 timme. Pressa inte nu utan jobba lugnt (som sagt

)
För spännande dagar? Beror på vad dom innehåller

Rusa runt på stan och träffa tusen personer= "för spännande"

Men att diska, klämma på träd, gå runt och titta på lampor hemma, skura en list tillsammans =underbar dag

.
MamMalin skrev:Hur bör man göra vid följande: lilltjejen har ett trevligt mål med mycket mat, umgänge o social delaktighet på 2h, somnar sen sött och vaknar efter 1h.
Jag skulle ge en kort tyst slurk och sen lägga ner och vagna mjuk för vidare sömn.
Om hon bara gruffvaknar till så vagna mjukt och skaka handtag.
MamMalin skrev:
Känner mig just nu som en bedrövlig mor efter 4,5h kvällstrassel
Nej du, skippa dom tankarna. Ge dig tusan på att mota övertröttheten i grind istället
Clara