rapport

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

rapport

Inlägg av maria1984 »

Hej
ville bara komma med en liten rapport från oss
vi började kura Elias 3,5 månader för en dryg vecka sedan och det har gått över förväntan. Jag kan väl inte säga att han hade börjat få dåliga vanor än men jag kännde att det kunde vara skönt att ha några redskap att ta till för han vaknade ofta och ville ha nappen, sen ville jag gärna sluta amma på nätterna också.

Vi körde igång på fredagen och jag tog väl det mesta utav jobbet. Första natten vaknade han kl 2, 4 och en halv timme halv 6 sen va den natten klar han var ju aldrig riktigt ledsen eftersom man då kunde vagna.

Andra natten va ungefär likadan men jag försökte att inte vagna så mycket.

tredje natten vaknade han en gång kl halv 6 och sommnade om på ramsan.

och så har det sett ut sen.
alltså har det funkat skitbra och han sover till halv 6 men för det mesta rävker det att jag ramsar, ibland vaknar han halv 7 (vi har morgon 7) och då kan han vara lite ledsen och jag tycker ju att han har varit så duktig hela natten så jag frestar att ta upp honom men än har jag alltid väntat till kvart i 7 om han varit ledsen.
på dagarna går allting också bra fasst han somnar inte riktigt själv utan vill oftast blir vagnad, jag brukar även få vagna i dom långa passen lite så han sommnar om.
så än så länge har allt gått bra. Elias är nu en nöjd och glad kille utan napp.

jag tycker att ramsan funkade även om Elias bara va drygt tre månader när vi började hans natt är mellan halv 8 och 7 med en nattslurk extra vid 22 på kvällen.

tack anna för hjälpen
Maria
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej Maria!
Va roligt att höra, duktig är du :P :roll:

Nu får ni sova gott och skratta mycket, lovar!

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"