ok. jag insåg igår kväll, efter att en liten fågel

viskade i mitt öra, att jag har attitydsproblem!
såklart, jag saknar attityd och det rätta förhållningssättet i de senaste dagarnas förändringar. hakade ju på maken som bestämt tyckte att vi skulla ta nappen (varpå jag insisterade med att ta ett av nattmålen också). skönt att hänga på hans energi och inte alltid ta det aktiva beslutet själv. men egentligen var jag inte riktigt peppad och då var det väl inte det smartaste att sätta igång en söndag med en ny arbetsvecka som knackade på dörren

. så istället för att tänka vad bra- nappen är borta! så tänker jag;
åh, vad drygt det är utan nappen. och vad var det jag sa (tänkte) nu skriker han jämt i bilen och det blir krångligt med morgonluren eftersom han inte kommer till ro i bilstolen. den blir försenad och han blir övertrött.
idag är ingen dagisdag och han somnade fint i vagnen på två minuter med ett par drag i vagnen....
ska läsa på om attityd och förhållningssättet i favorittrådarna snarast!
och nu är det ju fredag och maken finns till hands hela helgen.
idag är jag helt dränerad på energi. har säkert varit uppe en gång i timmen sedan kl 01 och vagnat. han fick flaskan kl 03.30. åt bara 150 av en full flaska. rapade och lades tillbaka. somnade inte om på stört som han brukar utan pratade lite för sig själv först. fortastte sen att vakna 3-4 gånger till innan jag åter gjorde morgon (arg och irriterad) kl 06.30. efter matningen inatt höll han på att rapa och kräkas om vart annat. det var väl det som störde honom ett par av gångerna iaf. varför blir det så? vissa mornar är det ju bara rap direkt efter flaskan och sen bra med det?!
enda gången denna vecka som han sovit till 07 var den natten jag ammade istället för att flaska. men då åt han från båda brösten under 45 minuter.... flaskan tar han ju på 10 och efter rapen vill han inte ha mer.
sen har jag ju min lilla stora selma (som för övrigt även slutat med nattblöja sedan en vecka tillbaka!) som tjatar/pratar/upprepar allting HELA tiden. jag håller på att bli tokig på henne.
morgon nu mammis! morgon nu mammis! ja, det är morgon nu svarar jag. morgon nu mammis......
elias i din säng mammis?, elias i din säng mammis?
låter mammis? fönstret är öppet svarar jag. låter mammis? låter mammis? orkar inte svara mer. klockan låter! klockan låter! klockan låter! klockan låter, klockan låter!
upp nu mammis, upp nu mammis? göra gröt nu mammis? göra gröt nu mammis? aaa, sluta tjata selma! duka nu mammis, duka nu mammis, duka nu mammis. elias ledsen, elias ledsen, elias ledsen, kolla nu mammis, kolla nu mammis, kolla nu mammis typ 50 gånger.
ni fattar, hon nöjer sig inte med att jag bekräftar en gång utan fortsätter. HELA dagarna!
funderar kring ramsan. vi har inte infört den. min plan var att vänta till vi flyttar över till spjälsängen och han sover hela nätter. känns som det är vagningen som är verktyget nu så länge han ligger i vagnen. men det kanske är dumt att vänta till dess. har förhoppningar om att vi är där om nån månad.
vad skönt det är att skriva av sig!
kram!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -