För det är just det som är hans specialitet - att slåss - med flata handen i ansiktet och att nypa och att rivas. Kan göra riktigt ont ibland faktiskt... hmmm..
MEN idag hände nåt nytt! han flippade ur fullständigt och allt som jag kontrade rann av honom och han fortsatte bara... det bara stegrades och till slut tappade jag fattningen och röt till på skarpen. Hjälpte inte heller. Till slut ringer jag min mamma i ren desperation (hon bor rakt över gården) och ber henne komma. Hon frågar i telefonen om det kanske är så att han har ont nånstans. Jag går upp och frågar honom. Neeeej. Men då frågar jag honom: Är du rädd för något? Och mycket riktigt, då kommer det fram att han är helt vettskrämd för monstrena under sängen. Dessa hade han talat tidigare om eftersom han TYVÄRR hade sett Monsters Inc. Ni vet den där tecknade filmen. Jag hade lovat att det inte finns några monster eller att de kommer sen. Jag sa att det bara var leksaker under sängen. Mamma kom in och då började vi nysta i det... Han hade alltså varit HYSTERISKT rädd för det han trodde fanns under sängen och försökte fördröja att sova så länge som möjligt för han visste inte vad han skulle ta sig till..... :^o
Vi lät mormor ta med sig filmen och förklarade att monstren nu hade flyttat ut! Ut ur tv:n (för det var BARA där de fanns hade jag förklarat) och ut ur vårt hus.
HAR NÅGON ANNAN VARIT MED OM LIKNANDE? VAD SÄGER ANNA W OM DETTA?